• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
بر اساس پژوهش‌های انجمن قلب آمریکا؛

هشدار مهم انجمن قلب آمریکا درباره برف‌روبی

  • کد خبر : 31744
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
هشدار مهم انجمن قلب آمریکا درباره برف‌روبی
انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهد که افراد هنگام پارو کردن برف، با توجه به سنگین بودن کار برف‌روبی و شدت سرما، خیلی مراقب خود باشند، چرا که این فعالیت می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی قلبی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بر اساس پژوهش‌های انجمن قلب آمریکا، «پارو کردن حجم کمی از برف (مثل برف موجود در پیاده‌رو) شاید در ظاهر کار دشواری نباشد، اما انجام این کار در سطوح گسترده به قدری سنگین است که حتی شدیدتر از دویدن روی تردمیل، قلب را به کار می‌گیرد و درگیر می‌کند.»

طبق تحقیقات، ضربان قلب پس از دو دقیقه پارو کردن برف، از حداکثر ضربان طبیعی فراتر می‌رود؛ این میزان از فعالیت قلبی، تنها زمانی قابل‌توجیه است که بدن در حال ورزش هوازی شدید باشد.

هم‌چنین بر اساس یک مطالعه کانادایی، ریسک حمله قلبی در فصل بارش برف (در مقایسه با شرایط عادی) در مردان بیشتر است و خطر مرگ را تا ۳۴ درصد افزایش می‌دهد.

دمای سرد، در عین اینکه عروق کرونر را منقبض می‌کند، سبب افزایش فشار خون می‌شود. در چنین شرایطی کافی است تا افزایش ضربان قلب ناشی از فعالیت جسمی (برف‌روبی) نیز به آن اضافه شود که حمله قلبی رخ دهد.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر هستند؟

افرادی که دچار کم‌تحرکی، چاقی، دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا هستند یا سابقه حمله قلبی داشته‌اند، بیشتر در معرض این خطر قرار دارند. افراد سیگاری و حتی کسانی که در گذشته سیگار می‌کشیدند نیز در حین پارو کردن برف باید بسیار احتیاط کنند.هم‌چنین کسانی که عمل بای‌پس قلب یا آنژیوپلاستی عروق کرونر داشته‌اند، می‌بایست از انجام این کار اجتناب کنند و پارو کردن برف را به جوان‌ترها بسپارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=31744

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.