• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
در گزارش تسریر بخوانید؛

قرص آناهیل چیست و به چه دلیل مصرف می‌شود؟

  • کد خبر : 36716
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
قرص آناهیل چیست و به چه دلیل مصرف می‌شود؟
قرص آناهیل دارویی معجزه آسا و موثر برای درمان جای زخم، التهاب و تورم است. این دارو و داروی مشابه آن که با نام قرص آناهیل پلاس موجود است، تنها تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، قرص آناهیل (Anaheal) معجزه‌ای برای جای زخم‌ها و التهاب به خصوص جای زخم ناشی از سوختگی پوست است. قرص آناهیل هم مانند خود میوه آناناس خواص معجزه آسایی برای بدن دارد که بد نیست آن‌ها را بیشتر بشناسید.

ما در این مقاله به بررسی این قرص و خواص بی‌نظیر آن، موارد مصرف، دوز مصرف و سایر موارد مهم مصرف این قرص پرداخته‌ایم. پس از آن هم شما را با آسان‌ترین روش نوبت گیری از پزشکان متخصص در زمینه مشاوره دارویی و مشکلات پوست آشنا کرده‌ایم تا بتوانید در صورت نیاز پیش از مصرف داروی آناهیل از این افراد مشورت بگیرید. 

قرص آناهیل چیست؟

همیشه برای دیدار با بیمار و کمک به بهبود سریع‌تر آن کمپوت آناناس برده‌ایم، اما آیا دلیل آن را می‌دانید؟ یکی از مهمترین فواید آناناس و البته کمپوت آن، خاصیت بهبود زخم و التیام است. قرص آناهیل که از همین ماده تشکیل شده و دارای بروملین است، باعث بهبود و کاهش زخم‌های بدن به خصوص زخم‌های ناشی از سوختگی می‌شود. اما سوال اینجاست که بروملین چیست؟

بروملین مخلوط آنزیمی هضم‌ کننده پروتئین بوده که از ساقه، میوه و آب میوه خوشمزه آناناس بدست می‌آید. از این ماده شگفت انگیز برای کاهش درد و تورم (به‌ ویژه بینی و سینوس‌ها، لثه‌ها و سایر قسمت‌های بدن) به خصوص پس از عمل جراحی استفاده می‌شود. آناهیل و آناهیل پلاس دو نوع رایج این دارو هستند.

اسامی رایج داروی آناهیل:

  • کپسول آناهیل پلاس
  • کپسول آناهیل ۵۰۰ میلی گرم
  • کپسول آناهیل ۲۵۰۰ میلی گرم
  • کپسول پیناهیل
  • کپسول آناهلث بهتا دارو
  • کپسول راناهیل ۲۰۰ میلی گرم

قرص آناهیل پلاس چیست و چه تفاوتی با قرص آناهیل دارد؟

همانطور که اشاره شد دو نوع رایج داروی آناهیل، قرص آناهیل و آناهیل پلاس هستند که توسط شرکت دارویی سلامت پرمون امین تولید می‌شوند. تفاوت اصلی این دو نوع دارو در مواد تشکیل دهنده و گاهی اوقات دوز مصرفی آن است. آناهیل از آناناس و آناهیل پلاس از ترکیب آناناس و زردچوبه درست شده است.

زردچوبه موجود در قرص آناهیل پلاس سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز و همچنین حمایت از سلامت قلب و عروق می‌شود. اما سایر خواص هر دو قرص از جمله کاهش درد قاعدگی در خانم‌ها، کاهش التهاب و درد مفاصل و همچنین بهبود سلامت پوست و کاهش علائم پیری برای زنان و مردان مانند هم هستند که در قسمت فواید این دارو بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه مصرف قرص آناهیل

برای مصرف قرص آناهیل و آناهیل پلاس موضوع اصلی و مهم دوز مصرفی آن در مدل‌های مختلف دارو است.

در ادامه موارد مهم در مورد نحوه مصرف قرص آناهیل را توضیح داده‌ایم:

قرص آناهیل روزی چند بار مصرف شود؟

به صورت کلی مصرف یک تا سه عدد قرص آناهیل در طول شبانه روز و به منظور ترمیم سوختگی پوست، کمک به بهبود سریع‌تر زخم، رفع خون‌مردگی، کاهش التهاب و کاهش درد و تورم پوستی از سمت پزشکان متخصص توصیه می‌شود.

نحوه مصرف قرص آناهیل ۲۵۰۰

قرص آناهیل ۲۵۰۰ را باید بر اساس تجویز و تشخیص پزشک به صورت روزانه مصرف کنید. در برخی موارد ۱-۳ عدد در روز از این دارو تجویز می‌گردد.

نحوه مصرف قرص آناهیل ۵۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم

براساس داده‌های منتشر شده از شرکت‌های داروسازی، قرص آناهیل ۵۰۰ را باید به صورت روزانه ۱ تا ۳ عدد کپسول البته بسته به نوع بیماری (دلیل مصرف) و نظر پزشک مصرف کرد. در اکثر مواقع هر جعبه قرص آناهیل، مناسب برای استفاده در مدت زمان حدودی ۱۰ تا ۳۰ روز است.

نحوه مصرف قرص آناهیل پلاس

روزانه یک تا دو عدد کپسول آناهیل پلاس را مصرف کنید. البته بهتر است پیش از مصرف خودسرانه با یک متخصص مشورت کنید. 

زمان مصرف قرص آناهیل

مصرف قرص آناهیل زمان خاصی ندارد و باید این مورد را  بنابر گفته پزشک خود رعایت کنید. اما به صورت کلی توصیه می‌شود که زمان مصرف قرص آناهیل را یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از صرف غذا در نظر بگیرید.

موارد مصرف قرص آناهیل (قرص آناهیل برای چیست؟)

قرص آناهیل در شرایط مختلف و برای بهبود مشکلات سلامتی مختلفی مصرف می‌شود.

در ادامه کاربردهای آن را ذکر می‌کنیم.

متن انگلیسی:

Bromelain causes the body to make substances that fight pain and swelling. Bromelain also contains chemicals slow blood clotting

ترجمه متن:
بروملین باعث می شود بدن موادی بسازد که با درد و تورم مبارزه می‌کند. بروملین همچنین حاوی مواد شیمیایی است که لخته شدن خون را کند می‌کند

 

webmd

۱. تاثیر قرص آناهیل بر ورم بینی (قرص آناهیل بعد از جراحی بینی)

در مراقبتهای بعد از عمل بینی ممکن است پزشک این دارو را تجویز کند. بروملین موجود در ساقه میوه آناناس برای تورم بینی موثر است.

۲. قرص آناهیل پلاس برای کبودی

وان برای تامین آن از قرص آناهیل که دارای ماده بروملین است استفاده کرد. این دارو به طور موثری تورم بینی را به خصوص پس از عمل جراحی کاهش می‌دهد.

۳. قرص آناهیل برای جای جوش صورت

از قرص آناهیل نمی‌توان به طور اختصاصی برای درمان جای جوش استفاده کرد. اما این دارو دارای خواصی است که می‌تواند جای آکنه و جوش را ترمیم کرده و بهبود بخشد. به همین دلیل ممکن است پزشک بعد از انجام روش‌های تهاجمی درمان جای جوش صورت برای بهبود سریع‌تر پوست این کپسول را تجویز کند.

ماده موجود در قرص آناهیل می‌تواند به طور موثری تورم و کبودی بدن را کاهش دهد و آن را بهبود بخشد. البته باید ابتدا دلیل کبود شدن بدن مشخص شود.

۴. تاثیر قرص آناهیل بر پریودی

تاثیر مصرف قرص آناهیل بر پریودی به چندین شکل مختلف است؛ این دارو باعث کاهش درد پریودی، بهبود خونریزی، منظم کردن چرخه قاعدگی و تاثیر روی سطح استروژن و سایر هورمون‌ها می‌شود. 

۵. قرص آناهیل برای ورم لب

قرص آناهیل برای ورم ژل لب و صورت در کنار نقاط دیگر بدن استفاده می‌شود تا تورم این نواحی را کاهش دهد. 

۶. قرص آناهیل بعد از کاشت مو

یکی از عوارض بعد از کاشت مو ورم و خونریزی است. از آنجایی که کاشت مو و ابرو باعث بروز تورم می‌گردد، معمولا به افراد توصیه می‌شود تا پس از انجام این روش‌های درمانی زیبایی از قرص آناهیل استفاده کنند. آناهیل تورم بعد از کاشت مو و ابرو را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۷. قرص آناهیل بعد از تزریق چربی

بعد از تزریق چربی یا ژل نواحی تحت درمان دچار تورم می‌شوند. مصرف قرص آناهیل این تورم را کاهش می‌دهد.

۸. قرص آناهیل برای عفونت واژن

یکی از تاثیرات دیگر مصرف قرص آناهیل بهبود عملکرد رحم است. خاصیت ضد التهابی این دارو می‌تواند به بهبود التهاب رحم هم کمک کند. همچنین می‌تواند باکتری و میکروب را به خوبی از بین ببرد.

۹. قرص آناهیل برای ریزش مو

سلامت موها ارتباط زیادی با پروتئین بدن دارد. بروملین می‌تواند با تامین این پروتئین سبب بهبود شرایط مو و فولیکول‌های آن گردد.

۱۰. تقویت ایمنی بدن

بروملین موجود در آناناس از آنزیم‌های بسیاری تشکیل شده که باعث بهبود قابل توجه سیستم ایمنی بدن می‌شوند. به همین دلیل در رفع بیماری‌های ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

۱۱. کاهش ورم و التهاب بدن

بروملین موجود در قرص آناهیل می‌تواند بر کاهش ورم و التهاب بدن و همچنین رفع خشکی و سایر علائم این چنینی تاثیر گذارد.

۱۲. کاهش التهاب معده و روده و کمک به هضم بهتر پروتئین ها

بروملین سبب هضم بهتر پروتئین‌های معده و بهبود جذب مواد مغذی روده می‌شود. همچنین مصرف این دارو به بهبود بیماری‌های گوارشی مانند بیماری کرون هم کمک خواهد کرد.

۱۳. کمک به سلامت قلب

بروملین موجود در قرص آناهیل سبب کاهش فشار خون، جلوگیری از ایجاد لخته‌های خون و کمک کننده به کارکرد درست قلب است. این ماده در بهبود سلامت قبل بسیار موثر اعلام شده است. اما پیش از مصرف خودسرانه آن باید حتما با پزشک متخصص قلب خود مشورت کنید.

۱۴. مبارزه با انواع سرطان

از گذشته تا کنون از آب آناناس برای درمان و بهبود بیماران سرطانی استفاده می‌شد. اکنون هم برخی از افراد معتقدند که این موضوع به دلیل وجود بروملین موجود در آناناس بوده که در قرص آناهیل هم وجود دارد. به همین خاطر در برخی موارد، البته که زیر نظر پزشک متخصص مصرف قرص آناهیل برای مبارزه با انواع سرطان توصیه می‌شود.

۱۵. کاهش علائم آسم

ویتامین c در کاهش علائم آسم متوسط تا شدید بسیار موثر است. این ویتامین یکی از انواع ویتامین موجود در قرص آناهیل است. به همین خاطر پزشکان معتقدند که مصرف این دارو در کاهش علائم آسم مفید خواهد بود.

۱۶. کولیت

یکی دیگر از تاثیرات مصرف قرص آناهیل بهبود کولیت است. اما این مورد باید زیر نظر پزشک متخصص تشخیص داده شده و تجویز شود.

۱۷. خواص آنتی باکتریال

خواص آنتی باکتریال قرص آناهیل به دلیل وجود این خاصیت در بروملین است. اما این خاصیت به اندازه‌ای نیست که بتواند عفونت‌هایی مانند عفونت واژن را به طور کامل برطرف کند.

قرص آناهیل برای لاغری خوب است؟

بر اساس نتایج آزمایشان مختلف بیان شده است که داروی آناهیل تاثیر خاصی در لاغری یا چاقی ندارد. این دارو تاثیری بر اشتها نخواهد داشت.

دوز مصرف قرص آناهیل

در ادامه در رابطه با دوز مجاز مصرف هر یک از انواع قرص آناهیل صحبت کرده‌ایم:

دوز مصرف آناهیل ۲۵۰۰

روزانه  ۳-۱ عدد از این قرص بنابر تضخیص پزشک و میزان و شدت بیماری توصیه می‌شود.

دوز مصرف آناهیل ۵۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم

دوز مصرفی نرمال آناهیل ۵۰۰ روزانه  ۳-۱ عدد اعلام شده است.

دوز مصرف آناهیل پلاس

مصرف روزانه یک یا دو عدد کپسول آناهیل پلاس به صورت معمول توصیه می‌گردد.

عوارض جانبی مصرف قرص آناهیل

عوارض بیشتر رایج مصرف قرص آناهیل عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • بثورات پوستی
  • استفراغ

موارد احتیاط و منع مصرف کپسول آناهیل

مصرف قرص آناهیل در در بیماران مبتلا به آسم، هموفیلی، افراد با سابقه ابتلا به نارسایی کبد و کلیه، بیماران دارای ضربان قلب نامنظم و تاکی کاردی باید زیر نظر پزشک باشد. همچنین افراد با سابقه حساسیت به کرفس، آناناس، رازیانه و هویج  باید در مصرف این قرص احتیاط کنند.

سایر موارد خاص مانند بارداری و شیردهی را در ادامه توضیح داده‌ایم:

مصرف قرص آناهیل در بارداری

به دلیل حساسیت‌های زیادی که در دوران بارداری در رابطه با مصرف انواع داروها وجود دارد، باید قرص آناهیل را در دوران بارداری زیر نظر پزشک مصرف کنید و پیش از صحبت با پزشک متخصص اقدام به مصرف خودسرانه آن نکنید. قرص آناهیل پلاس هم به همین شکل باید در دوران بارداری با مشورت پزشک مصرف شود.

مصرف قرص آناهیل در شیردهی

برای مصرف کپسول آناهیل و آناهیل پلاس در دوران شیردهی حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

تداخلات دارویی قرص آناهیل

داروی آناهیل هم مانند بسیاری از داروهای دیگر در زمان مصرف با سایر داروها سبب تداخل دارویی و عوارض جبران ناپذیری می‌شود.

این دارو با موارد گفته شده در ادامه تداخل دارد:

  • آنتی بیوتیک‌ها: مصرف همزمان بروملین با آنتی بیوتیک‌هایی نظیر آموکسی‌سیلین یا تتراسایکلین می‌تواند بر نحوه جذب آنتی‌بیوتیک‌ها توسط بدن تأثیر گذارد. به همین خاطر توصیه می‌شود این داروها همزمان مصرف نشوند.
  • آرام بخش‌ها: مصرف همزمان داروهای آرام بخش با قرص آناهیل ممکن است خاصیت آرام بخشی را به دلیل وجود بروملین بیشتر کند. علاوه‌بر داروهای آرام بخش، برای گیاهان با خاصیت آرام بخشی هم این اتفاق به صورت مشابه می‌افتد.

داروهای آرام بخش عبارتند از:

  • باربیتورات‌ها مثل فنوباربیتال
  • داروهای ضد تشنج از جمله فنی توئین (Dilantin) و والپروئیک اسید (دپاکین)
  • بنزودیازپین‌ها مانند آلپرازولام (زاناکس) و دیازپام 
  • داروهای درمان بی‌خوابی مانند زولپیدم 
  • داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای مانند آمی‌تریپتیلین
  • داروهای ضد انعقاد: قرص آناهیل نباید با داروهای ضد انعقاد خون مصرف شود. از آنجایی که ماده موثره قرص آناهیل زمان لخته شدن خون را کاهش می‌دهد، در زمان مصرف با داروهای ضد انعقاد ممکن است سبب ایجاد کبودی یا افزایش خونریزی شود.

برخی از این داروها عبارتند:

  • آسپرین
  • وارفارین
  • ایبوپروفن
  • دیکلوفناک 
  • ناپروکسن
  • انوکساپارین
  • کلوپیدوگرل (پلاویکس)

اطلاعات دارویی کپسول آناهیل

اطلاعات دارویی کپسول آناهیل عبارتند از:

اسامی رایج عوارض جانبی تداخلات دارویی
کپسول آناهیل ۵۰۰ میلی گرم حالت تهوع آنتی بیوتیک‌ها
کپسول آناهیل پلاس بثورات پوستی داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای مانند آمی‌تریپتیلین
کپسول پیناهیل استفراغ باربیتورات‌ها مثل فنوباربیتال
کپسول آناهلث بهتا دارو انوکساپارین
کپسول راناهیل ۲۰۰ میلی گرم دیکلوفناک 
کپسول آناهیل ۲۵۰۰ میلی گرم ایبوپروفن
آرام‌بخش‌ها
کلوپیدوگرل (پلاویکس)
وارفارین
آسپرین
اطلاعات دارویی کپسول آناهیل

مکانیسم اثر قرص آناهیل

بروملین موجب مهار بیوسنتز پروستاگلندین E۲، مهار Cox۲ و برادی کینین می‌شود. این اتفاق منجر به کاهش درد و التهاب می‌گردد. 

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

آشنایی با قرص آناهیل، نحوه مصرف آن و دوز مصرفی شاید باعث شده باشد که اطلاعات دقیق‌تری درباره چگونگی مصرف و تاثیرات این دارو بدست آورده باشید. قرص آناهیل هم مانند بسیاری دیگر از داروها نیاز دارد که زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن پیشگیری شود.

تسریر مراقب سلامتی شماست!

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=36716

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.