• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
تسریر گزارش می‌دهد؛

چرا اکثر افراد بیماری عفونی خود را پنهان می‌کنند؟

  • کد خبر : 30148
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
چرا اکثر افراد بیماری عفونی خود را پنهان می‌کنند؟
نتایج بررسی محققان دانشگاه میشیگان آمریکا نشان داد که تعداد قابل‌ توجهی از مردم بیماری‌های عفونی خود را پنهان می‌کنند تا کار، مسافرت و تعاملات اجتماعی خود را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری تابناک، این تحقیق جامع انگیزه‌ها، پیامدها و راه‌حل‌های بالقوه برای این نگرانی سلامت عمومی را بررسی می‌کند. این تحقیق شامل طیف وسیعی از شرکت‌کنندگان، ازجمله بزرگسالان سالم و بیمار بود.

به‌طور کلی، ۷۵ درصد از ۴۱۱۰ شرکت‌کننده این تحقیق در گذشته بیماری عفونی خود را پنهان یا اعتراف کرده‌اند که در آینده این کار را انجام خواهند داد. بسیاری از شرکت‌کنندگان گزارش کردند که سوار هواپیما شده‌اند، قرار ملاقات رفتند و درگیر سایر تعاملات اجتماعی بوده‌اند و در عین حال بیماری خود را پنهان می‌کنند.

به‌طور نگران‌کننده، بیش از ۶۱ درصد از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شرکت‌کننده در این مطالعه نیز گزارش کردند که شرایط عفونی خود را پنهان کرده‌اند. این یافته به ویژه با توجه به نقش حیاتی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در جلوگیری از گسترش بیماری نگران‌کننده است.

اولین مطالعه شامل ۳۹۹ کارمند بهداشت و درمان دانشگاه و ۵۰۵ دانشجو بود. این مطالعه در مارس ۲۰۲۰ و همزمان با شروع همه‌گیری کووید- ۱۹ آغاز شد. شرکت‌کنندگان روزهای علامتی و دفعات پنهان کردن علائم را شرح دادند. بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش کردند که علائم خود را پنهان کرده بودند همچنین بسیاری گفتند که بیماری خود را پنهان کرده‌اند و پنج شرکت‌کننده نیز اعتراف کردند که عفونت کووید را پنهان کرده‌اند.

برای مطالعه دوم، ۹۴۶ شرکت‌کننده آنلاین به‌طور تصادفی به یکی از ۹ وضعیتی تقسیم شدند که در آن تصور می‌کردند در یک موقعیت اجتماعی به‌طور متوسط یا شدید بیمار هستند. در هر شرایط، خطر گسترش بیماری به‌عنوان کم، متوسط یا زیاد تعیین شد. نتایج این تحقیق نشان داد که شرکت‌کنندگان در زمانی که شدت علائم کم بود احتمال بیشتری داشت که بیماری خود را پنهان کنند و احتمال مسری بودن آنها کمتر بود.

در مطالعه سوم، از ۹۰۰ نفر خواسته شد تا احتمال پنهان کردن بیماری را در ملاقاتی فرضی با شخص دیگری ارزیابی کنند. نتایج نشان داد، افرادی که واقعاً بیمار بودند، بدون در نظر گرفتن قابلیت انتقال، احتمال بیشتری داشت که بیماری خود را پنهان کنند.

این موارد نشان می‌دهند که افراد بیمار و افراد سالم عواقب پنهان‌کاری را به روش‌های مختلف ارزیابی می‌کنند، در حالی که افراد بیمار نسبت به میزان شیوع و شدت بیماری خود برای دیگران نسبتا حساس نیستند.

محققان اظهار کردند که بحران همه‌گیری ممکن است طرز فکر شرکت‌کنندگان در مورد پنهان کردن یک بیماری را شکل داده باشد. آنان افزودند که تحقیقات آینده می‌تواند چگونگی تأثیر عوامل زیست‌محیطی و پیشرفت‌های پزشکی مانند واکسن‌ها را بر رفتار افراد مرتبط با بیماری نشان دهد. گروه تحقیقاتی قصد دارد این تحقیق را به کشورهای دیگر گسترش دهد تا تفاوت‌های فرهنگی بالقوه در رفتارهای پنهان‌کاری را کشف کند.

نتایج این تحقیق در مجله Psychological Science منتشر شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=30148
  • منبع : https://www.tabnak.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.