• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

هشدار اورژانس برای سفرهای نوروزی پرحجم و گسترده

  • کد خبر : 8438
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
هشدار اورژانس برای سفرهای نوروزی پرحجم و گسترده
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: جاده‌های مواصلاتی کشور در ایام نوروز امسال به دلیل کاهش کرونا و استقبال مردم از سفرها تا قبل از ماه مبارک رمضان بسیار پرحجم و گسترده خواهد بود که این موضوع برای اورژانس زنگ هشدار محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، جعفر میعادفر روز یکشنبه در اجلاس روسای روابط عمومی سازمان اورژانس کشور افزود: پیش‌بینی می‌شود بعد از دو سال بیماری کرونا و قبل از شروع ایام مبارک ماه رمضان میزان سفرها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ افزایش یابد.

میعادفر با اشاره به برنامه‌ریزی های اورژانس کشور با سازمان‌های مربوطه افزود: مشخص شده است که کدام جاده‌ها و شهرهای زیارتی و سیاحتی بیشترین مسافر را خواهند داشت تا با سرعت و دقت بیشتری امداد رسانی در سوانح انجام شود و مردم در ایام عید ۱۴۰۱ با آرامش خاطر از این سفرها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در روزهای عید با همکاری شبکه سلامت و صدا وسیما قرار است آخرین آمار و اطلاعات سفرها و جاده‌های کشور و خدمات اورژانس روزانه از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم برسد.

میعادفر افزود: خط قرمز اورژانس کشور راستگویی و شفافیت ارائه آمار و ارقام عملیات‌ها و گزارش‌های روزانه پرسنل فوریت‌های پزشکی است که از مراکز استانی دریافت کرده و به اطلاع مسئولان بهداشت و درمان کشور می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای فوریت‌های پزشکی اورژانس از نیروهای عملیاتی محسوب می‌شوند و ۷۰ درصد بار اطلاعاتی حوادث و امدادرسانی‌ها بر عهده آنان است و این موضوع وجه تمایز نیروهای فوریت‌های پزشکی اورژانس با سایر بخش‌های بهداشت و درمان کشور است بنابراین باید اطلاعات و آمار گزارش‌های حوادث جاده‌ای دقیق، شفاف و روزانه به اطلاع مردم برسد.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره امدادرسانی در ۲۰ روز آغاز سال جدید گفت: نیروهای اورژانس کشور اعم زمینی، هوایی و دریایی در ایام عید امسال با بهترین خدمات و امکانات برای آرامش و شادکامی مردم از تعطیلات نوروز با برنامه‌ریزی‌های متعدد آمادگی کامل دارند.

به گزارش ایرنا، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته شنبه هفتم اسفند اعلام کرد: با توجه به مهار نسبی موج ششم کرونا در شرایط کنونی، سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل است. هموطنان عزیز می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به دلیل عدم گذشت فاصله زمانی سه ماه با دز قبلی) برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم مشروط به عدم اوج‌گیری مجدد بیماری است و چنانچه شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و بیماری مجدد اوج بگیرد در مورد سفرها تصمیم گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8438
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.