• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
زالی عنوان کرد؛

۳۰ درصد نان مصرفی در کشور دورریز می‌شود

  • کد خبر : 32638
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
۳۰ درصد نان مصرفی در کشور دورریز می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۳۰ درصد نان مصرفی در کشور، دورریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، با بیان اینکه نان غذای ا‎صلی سفره بخش بزرگی از جمعیت جهان و ایران است، اظهار کرد: سرانه روزانه مصرف نان در کشور ما ۳۲۰ گرم است که در واقع تأمین کننده ۴۰ تا ۵۰ درصد انرژی دریافتی، ۴۰ درصد پروتئین مورد نیاز و ۸۰ درصد آهن دریافتی روزانه بدن افراد است.

وی، توجه به سلامت و کیفیت این ماده غذایی ارزشمند(نان) را بسیار مهم برشمرد و افزود: در صورت تأمین سبوس کافی در آرد و تهیه نان کامل و سالم، کیفیت نان افزایش یافته و میزان دورریز آن نیز کاهش خواهد یافت. زالی با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد نان در کشور تبدیل به ضایعات می‌شود که معادل دو میلیون تن است.

رئیس نخستین همایش آرد کامل و نان سالم، افزود: در این راستا و با هدف ارتقای سلامت و امنیت غذایی جامعه، اولین همایش ملی آرد کامل، نان سالم با حمایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی، انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش مذکور با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، اتحادیه‌های نان و آرد، مرکز پژوهش‌های غلات و با حضور سیاست‌گذاران و اندیشمندان حوزه سلامت، کشاورزی، غذا و تغذیه و آرد و نان کشور برگزار می‌شود.

زالی از جمله محورهای مورد بحث در همایش مذکور به سیاست‌های دولت در چرخه تولید نان، چالش‌ها و راهبردهای تولید نان کامل، اقتصاد نان و فرهنگ سازی تولید و مصرف نان کامل اشاره کرد.

به گفته وی، در بخش جنبی این همایش، کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه نامه تهیه نان سالم و کامل برای نانوایان استان و همچنین پنل تخصصی با حضور سیاستگذاران و متخصصان حوزه نان و آرد و غذا و تغذیه کشور برگزار می‌شود. اولین همایش ملی آرد کامل و نان سالم یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=32638
  • منبع : https://www.mehrnews.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.