• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0

کاهش مهارت های حرکتی و اجتماعی نوزادان متولد دوران کرونا

  • کد خبر : 2919
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
کاهش مهارت های حرکتی و اجتماعی نوزادان متولد دوران کرونا
بر اساس یک مطالعه جدید، نوزادانی که در سال اول پاندمی به دنیا آمده‌اند در تست غربالگری مهارت‌های اجتماعی و حرکتی در مقایسه با نوزادان قبل از پاندمی، امتیاز کمتری گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از ساینس دیلی، این مطالعه شامل ۲۵۵ نوزاد متولد شده در بیمارستان کودکان مورگان استنلی و آلن در نیویورک بین مارس تا دسامبر ۲۰۲۰ بود.

«دنی دومیتریو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلمبیا نیویورک، می‌گوید: «نوزادان متولدشده از مادرانی که در دوران بارداری دچار عفونت‌های ویروسی هستند، بیشتر در معرض خطر نقایص رشد عصبی هستند، بنابراین ما فکر کردیم که تغییراتی را در رشد عصبی نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری کووید داشته اند، پیدا کنیم.»

وی در ادامه افزود: «ما هیچ سیگنالی مبنی بر اینکه قرار گرفتن در معرض کووید در رحم با نقایص رشد عصبی مرتبط است نیافتیم. در عوض، بودن در رحم مادری که این بیماری همه گیر را تجربه کرده بود با نمرات کمی پایین‌تر در زمینه‌هایی مانند مهارت‌های حرکتی و اجتماعی برای کودک همراه بود. نتایج نشان می‌دهد که استرس زیادی که مادران باردار در این زمان‌های بی‌سابقه احساس می‌کنند، ممکن است در این زمینه نقش داشته باشد.»

دومیتریو می‌گوید: «ما فقط تغییرات کوچکی را در میانگین نمرات بین گروه‌ها مشاهده کردیم. اما این تغییرات کوچک نیازمند توجه دقیق است زیرا در سطح جمعیت، می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر سلامت عمومی داشته باشند.»

در مطالعه حاضر، محققان پاسخ‌های پرسشنامه‌ای را که پزشکان اطفال به والدین می‌دهند تا جنبه‌های رشد نوزاد، مانند ارتباطات و حرکات ظریف، حل مسئله و مهارت‌های اجتماعی را ارزیابی کنند، تجزیه و تحلیل کردند.

پایان پیام

 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2919

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.