• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
تسریر بررسی می کند؛

نفس عمیق بکشید تا لاغر شوید

  • کد خبر : 26814
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
نفس عمیق بکشید تا لاغر شوید
یک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص کاهش وزن به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز، منصور رضایی، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از نظر علمی ثابت شده است که مصرف غذاهای فست فودی با تاثیرات منفی بر روی خلق و خوی افراد همراه است، بنابراین اگر می‌خواهید خلق و خوی محمدی داشته باشید از غذاهای خانگی بر پایه سبزیجات و گوشت سفید استفاده کنید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: نفس‌های عمیق بکشید. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ما متخصصین تغذیه، در کنار خوب جویدن، خوب نفس کشیدن است، زیرا تنفس کوتاه متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد. با کشیدن نفس عمیق، سیکل کرپس فعال می‌شود و فرایند چربی سوزی بدن بهینه و سریع‌تر می‌شود.

رضایی توصیه کرد: روزی ۵ بار و هر بار، ۵ دقیقه نفس عمیق بکشید تا سلامت‌تر باشید، این توصیه بخصوص در افرادی که به دلیل کهولت یا بیماری، توانایی تحرک ندارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این متخصص تغذیه افزود: برای طعم دار و مزه دار کردن غذای خود، به جای نمک، از ادویه جات و همچنین ترشیجاتی مانند: آبغوره و آبلیمو استفاده کنید؛ و از همه گروه‌های غذایی بطور متعادل مصرف کنید.

رضایی در خصوص داروهای کاهش دهنده وزن گفت: خوشبختانه داروهای محرکی که باعث کاهش اشتهای افراد می‌شدند، چندین سال است که ممنوع شده‌اند، زیرا اثرات سوئی بر روی سیستم گردش خون و اعصاب فرد داشتند. دسته دوم داروهای دفع کننده چربی هستند که ۳۰ درصد چربی مصرف شده در یک وعده را از راه مدفوع و پوست، از بدن خارج می‌کنند و باعث چرب شدن مدفوع می‌شوند.

شایان ذکر است: این داروها به همراه چربی دفعی، ویتامین‌های محلول در چربی را نیز از بدن خارج می‌کنند. همچنین در بیماران کبدی با تجویز داروی ال کارنیتین، باعث تزریق چربی به میتوکندری سلول‌ها و بدنبال آن، باعث بالا رفتن سوخت و ساز چربی می‌شوند. دقت کنید که استفاده از ال کارنتین بدون ورزش و تحرک کافی، کارآمد نخواهد بود.

او به کسانی که می‌خواهند وزن خود را افزایش دهند توصیه کرد: در اتاق خنک غذا بخورید تا اشتهایشان زیاد شود، همچنین استفاده از ترکیبات زینک پلاس در همه افراد و مخصوصا در کودکان، باعث افزایش وزن می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=26814
  • منبع : https://www.iscanews.ir/news

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.