• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0

کاهش آمار جهانی مرگ و میر کرونا

  • کد خبر : 2168
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
کاهش آمار جهانی مرگ و میر کرونا
تعداد موارد کووید 19در این هفته بیش از پنجاه درصد نسبت به هفته قبل از آن در سراسر جهان افزایش یافت، در حالی که مرگ و میرهای مرتبط با این بیماری در جهان 9 درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، میانگین تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز از مرز نمادین یک میلیون نفر عبور کرد و به ۱.۱۸ میلیون نفر رسید که نسبت به هفته قبل از آن ۵۷ درصد افزایش داشت.

از این آمار اروپا ۵۴ درصد از موارد را به خود اختصاص داده است و ۴,۴۹۰,۶۱۲ در طول هفته گذشته ثبت شده است. ایالات متحده و کانادا ۳۲ درصد دیگر را با ۲,۶۳۶,۸۳۱ مورد را به خود اختصاص داده است. این وارد تایید شده تنها کسری از تعداد واقعی عفونت ها هستند چرا که به دلیل عدم در دسترس بودن ازمایشات دقیق و عدم مراجعه بسیاری از بیماران موارد بسیار زیادی گزارش نشده باقی می ماند.

شعله ور شدن بیماری در آمریکای لاتین، اقیانوسیه

شعله‌ور شدن اصلی بیماری در سطح منطقه‌ای در اقیانوسیه و آمریکای لاتین و دریای کارائیب اتفاق افتاد که در آن‌ها آمار ابتلا بیش از دو برابر شد – به ترتیب ۱۵۷ درصد و ۱۳۸ درصد.

همچنین افزایش ۹۲ درصدی موارد در ایالات متحده / کانادا مشاهده شد. تعداد مبتلایان در اروپا ۴۷ درصد و در خاورمیانه ۳۷ درصد افزایش یافته است. موارد در آفریقا، جایی که نوع بسیار مسری اومیکرون  برای اولین بار شناسایی شد، تنها هشت درصد افزایش یافت. آسیا با کاهش دو درصدی تعداد مبتلایان، روند جهانی را کاهش داد.

حدود ۳۰ کشور از گوشه و کنار جهان به رکورد هفتگی بالاترین میزان عفونت با کرونا دست یافتند. این شامل کشورهایی با بیشترین تعداد مبتلایان به ازای هر نفر هستند که در رأس آنها دانمارک با ۱۹۰۷ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، سپس ایرلند (۱۷۸۴)، قبرس (۱۴۹۷)، بریتانیا (۱۴۴۱) و فرانسه (۱۲۶۰) قرار دارند.

اما نکته خوب کاهش امار مرگ و میر است: در سطح جهانی، تعداد مرگ و میرهای مرتبط با کووید با ۹ درصد کاهش داشته و به آمار حدودی ۶۳۳۰ ​​در روز رسید.

اروپا بیش از نیمی یا ۵۳ درصد از مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است. ایالات متحده و کانادا ۲۴ درصد یا ۱۰۴۳۳ تلفات را تشکیل می دهند. کشورهایی که بالاترین نرخ مرگ و میر را به نسبت جمعیت گزارش کردند عبارتند از: ترینیداد و توباگو با ۱۲.۰۸ مرگ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، گرجستان (۱۱.۷۶)، مجارستان (۸.۲۵)، لهستان (۷.۸۵) و کرواسی (۷.۶۵).

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2168
  • منبع : سلامت نیوز

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.