• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

واکسن «پاستوکووک» برای کودکان زیر ۱۲ سال ایمن است

  • کد خبر : 2148
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
واکسن «پاستوکووک» برای کودکان زیر ۱۲ سال ایمن است
رییس انستیتوپاستور ایران با اشاره به اثرگذاری و ایمنی واکسن پاستوکووک برای کودکان و اطفال، گفت: مطمئنا «پاستوکووک» یکی از واکسن‌هایی است که در اولین فرصت تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را اخذ می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، علیرضا بیگلری در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، درباره واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال با واکسن پاستوکووک، گفت: تعداد محدودی واکسن در دنیا توانستند مجوز مصرف از سازمان بهداشت جهانی بگیرند که کار را زودتر شروع کرده بودند. واکسن‌های دیگری که در دنیا تولید می‌شوند و در بزرگسالان آزمایش می‌شوند می‌توانند به راحتی با چاپ مقالات خود تاییدیه بگیرند. اغلب واکسن‌هایی که در دنیا برای کودکان مصرف شده است واکسن‌های چینی و آمریکایی هستند که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را گرفتند زیرا زودتر از واکسن‌های دیگر تولید شدند.

او ادامه داد: واکسن انستیتو پاستور ایران مشترک با کشور کوبا ساخته شده است. با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی که در ایران بر بزرگسالان انجام شده است و در کوبا بر کودکان نیز صورت گرفت، مشخص شد که این واکسن بسیار موثر و ایمن و بی‌خطر است. نوع ترکیب این واکسن به گونه‌ای است که از پلتفرم واکسن‌هایی است که به کودکان و شیرخواران تزریق می‌شود و از نوع نوترکیب کنژوگه و ترکیبی است یعنی همان مدلی که در واکسن پنوموکوک، ذات الریه یا مننژیت داریم و واکسنی است که پلتفرم آن سالیان سال در کودکان کار شده است و اصلا به این خاطر به طرف این پلتفرم رفتیم که در عین کارا بودن، ایمن باشد.

او تاکید کرد: با توجه به چاپ مقالات واکسن پاستوکووک و کارآزمایی بالینی اطفال، مسلما با توجه به نتایج و نوع کارآزمایی که به صورت رعایت دقیق الزامات قانونی سازمان‌های جهانی بود، مطمئنا یکی از واکسن‌هایی است که در اولین فرصت تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را می‌گیرد. پاستوکووک در چندین کشور از جمله کوبا برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته است و تمام کودکان بالای دو سال آنجا با این واکسن واکسینه شدند.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2148

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.