• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
پروفسور امامی:

مصرف محصولات بهداشتی دهانی حاوی الکل پس از شیمی درمانی ممنوع است

  • کد خبر : 16187
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
مصرف محصولات بهداشتی دهانی حاوی الکل پس از شیمی درمانی ممنوع است
پروفسور امیر حسین امامی فوق تخصص خون و سرطان با بیان اینکه پس از شیمی درمانی از محصولات بهداشتی دهانی که حاوی الکل یا پراکساید است استفاده نکنید گفت: از نوشیدنی های بدون کافئین و سرد پس از شیمی درمانی استفاده شود.

پروفسور امیر حسین امامی فوق تخصص خون و سرطان در گفتگو با تسریر درباره نقش تغذیه در دوران پس از شیمی درمانی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غذایی پس از شیمی درمانی جز ضروریات است تا بتوان عوارض ناشی از شیمی درمانی را کاهش داد.
وی ادامه داد: استفاده از دهانشویه خانگی ۴ الی ۵ بار در روز، رعایت بهداشت دهان بعد از هر وعده غذایی و قبل از خواب در دستور کار قرار بگیرد.

پروفسور امیر حسین امامی فوق تخصص خون و سرطان

پروفسور امیر حسین امامی فوق تخصص خون و سرطان

پروفسور امامی افزود: مایعات کم شکر و ترش از جمله لیموناد و آب پرتقال را بصورت سرد استفاده کنید و به میزان کافی مایعات به ویژه نوشیدنی های بدون کافئین و سرد میل کنید .
فوق تخصص خون و سرطان ادامه داد: در غذاها از انواع سس ها و آب گوشت به عنوان روان کننده استفاده کنید و همچنین از غذاهای نرم، مرطوب و کم نمک و از آبنبات های بدون قند حاوی نعناع با مواد ترش استفاده کنید.
پروفسور امامی یادآورشد: نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و روزی چند مرتبه در دهان بچرخانید و این امر می تواند بسیار موثر باشد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16187

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.