• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
گروه تغذیه تسریر پاسخ می‌دهد؛

مزایای مصرف آب؛ نوشیدن آب گرم بهتر است یا آب سرد؟

  • کد خبر : 31636
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
مزایای مصرف آب؛ نوشیدن آب گرم بهتر است یا آب سرد؟
آب گرم مزایای خاصی مانند تسهیل هضم غذا، کمک به سم‌زدایی، ترویج آرامش عضلانی و تسریع جذب مواد مغذی در بدن دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، آب یک ماده حیاتی برای حفظ سلامت کلی و بهبود عملکرد بدن است؛ از همین رو، دمای آبی که مصرف می‌کنیم ممکن است تأثیر متفاوتی بر سلامت ما بگذارد.

مصرف مداوم این نوشیدنی بدون کالری و مفید، برای عملکردهای مختلف بدن از جمله هضم، جذب مواد مغذی، گردش خون و تنظیم دما ضروری است. به همین علت است که از گذشته تا امروز بر هیدراتاسیون یا آبرسانی بدن تأکید فراوانی شده است؛ چرا که این امر در راستای حفظ تندرستی است.

برتری مصرف آب گرم نسبت به آب سرد چیست؟

۱. هضم و متابولیسم

نوشیدن آب گرم با افزایش جریان خون در دستگاه گوارش می‌تواند هضم غذا را بهبود ببخشد. این موضوع به تجزیه کامل غذا و جذب مؤثرتر مواد مغذی کمک می‌کند. آب گرم می‌تواند غدد گوارشی را تحریک کرده و هضم را آسان‌تر کند. علاوه بر این، آب گرم ممکن است به طور موقت سرعت متابولیسم را افزایش دهد و به مدیریت وزن کمک کند.

نوشیدن یک لیوان آب گرم در آغاز روز می‌تواند متابولیسم را تحریک کرده و سیستم گوارشی را فعال کند. این موضوع به دفع مواد زائد و ارتقای متابولیسم سالم در طول روز کمک می‌کند.

۲. سم‌زدایی

آب گرم سموم را از بدن دفع کرده و تا حدودی به فرآیند سم‌زدایی کمک می‌کند. آب گرم با افزایش تعریق و بهبود عملکرد کلیه، سم‌زدایی را تقویت می‌کند و باعث تسهیل دفع مواد زائد از بدن می‌شود.

۳. آرامش عضلانی

مصرف آب گرم می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌ها و کاهش تنش‌های عضلانی کمک کند. نوشیدن آب گرم برای کسانی که درد یا گرفتگی‌های عضلانی دارند، مفید است. آب گرم با بهبود گردش خون، ماهیچه‌ها را منبسط می‌کند، اسپاسم عضلانی را کاهش می‌دهد و باعث آرامش و راحتی عضلات می‌شود. نوشیدن آب گرم بعد از ورزش یک اقدام هوشمندانه است؛ زیرا به آرامش عضلانی کمک می‌کند و هر گونه درد یا سفتی عضلانی را کاهش می‌دهد.

۴. آبرسانی

آب گرم و سرد هر دو می‌توانند بدن را هیدراته کنند، اما باور بر این است که آب گرم سریع‌تر توسط بدن جذب می‌شود. بدن آب را عمدتاً از طریق دستگاه گوارش جذب می‌کند و هرچه دمای آب گرم‌تر باشد، ممکن است به طور مؤثرتری جذب شود؛ زیرا با دمای داخلی بدن مطابقت دارد.

آب گرم و سرد هر دو فواید خاص خود را دارند، آب گرم مزایای بیشتری از نظر هضم، سم‌زدایی، آرامش عضلانی و… دارد. نوشیدن آب گرم در طول روز، به ویژه در ابتدای صبح یا بعد از فعالیت بدنی، یک گام مهم در راستای ارتقای سلامت کلی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=31636

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.