• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

از همکاری کیمیایی با عطشانی تا چند خبر دیگر

  • کد خبر : 15045
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
از همکاری کیمیایی با عطشانی تا چند خبر دیگر
خبرهای از همکاری پولاد و مسعود کیمیایی با علی عطشانی، رونمایی از پوستر تئاتر دانشجویی "اردیبهشت"، تمدید ارسال آثار به جشنواره فیلم‌های ورزشی و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، مسعود کیمیایی تهیه‌کنندگی فیلم «ستاره‌ها بدون تاریکی نمی‌درخشند» به کارگردانی علی عطشانی که قرار است با بازی پولاد کیمیایی در هالیوود ساخته شود، بر عهده گرفت.

 طبق گزارش رسیده، مسعود کیمیایی تهیه‌کنندگی فیلم «ستاره‌ها بدون تاریکی نمی‌درخشند» به کارگردانی علی عطشانی را بر عهده گرفته است. «ستاره‌ها بدون تاریکی نمی‌درخشند» سومین فیلم هالیوودی علی عطشانی است که قرار است به زودی و با بازی پولاد کیمیایی و دو بازیگر سیاهپوست آمریکایی مقابل دوربین برود.
در متن خبر منتشر شده در هالیوود نیوز پرس آمده است: «علی عطشانی کارگردان  ایرانی که پیش از این فیلم‌های «اولین متولد» و «لوتریا» را در هالیوود کارگردانی کرده است، قرار است جولای امسال ساخت فیلم سینمایی «ستاره‌ها بدون تاریکی نمی درخشند» را در لس آنجلس آغاز کند.

از همکاری کیمیایی با عطشانی و چند خبر دیگر

مسعود کیمیایی فیلمساز ایرانی تهیه کنندگی فیلم جدید علی عطشانی محصول کمپانی برایت لایت فیلم آمریکا را برعهده دارد.
پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی که پیش از این در یکی از فیلم‌های قبلی علی عطشانی در ایران با او همکاری داشته نیز از بازیگران این فیلم است. پیش از این نام مجید میرفخرایی از طراحان صحنه پیشکسوت ایرانی به عنوان طراح صحنه این فیلم در صفحه imdb فیلم اعلام شده بود.
برخی از عوامل این فیلم که در صفحه imdb  آن منتشر شده است، عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی عطشانی، تهیه کننده: مسعود کیمیایی، مهدی منصوری، ادوین آونس، طراح صحنه: مجید میرفخرایی، طراح گریم: فرزانه زردشت، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هومن سپنتامهر، طراح لباس: ملیکاسادات اسماعیلی، الناز باقری، طراح گریم: فائزه السادات موسوی.»

هم‌زمان با نخستین روز برگزاری ششمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی «اردیبهشت»، پوستر این رویداد رونمایی شد.

طبق گزارش رسیده، هم‌زمان با شروع اجراهای بخش صحنه‌ای، ازپوستر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر «اردیبهشت»با طراحیِ رامین ایمانی رونمایی شد.

از همکاری کیمیایی با عطشانی و چند خبر دیگر

لازم به اشاره است که طی روزهای پیشِ رو،۸ اثر راه‌یافته به بخش رقابتی «صحنه‌ای» و همچنین سه اثر در بخش «آلترناتیو» به اجرا درمی‌آید.

حاضران در این رویداد آثار خود را در بخش‌های هفت‌گانه «اجرای صحنه‌ای»، «آلترناتیو»، «نمایشنامه نویسی»، «پژوهش» با تمرکز بر موضوع‌های پیشنهادی جشنواره شامل (تئاتر آلترناتیو، دراماتورژی، تاثیر تئاتر بر جامعه کنونی)، «نمایش رادیویی»، «پوستر و بروشور اجرایی» و «ایده تا کارگردانی» ارائه می‌کنند.

جشنواره تئاتر «اردیبهشت» از ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه به دبیری مهدیه قربانی در دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

نمایش «تیغ پنهان» سینمای ژاپن در خانه هنرمندان ایران
پانصد و دومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم سینمایی «تیغ پنهان» به کارگردانی یوجی یامادا از سینمای ژاپن اختصاص یافته است.
پانصد و دومین برنامه و ششمین جلسه از نمایش فیلم‌های تاریخ سینمای معاصر ژاپن با نمایش فیلم «تیغ پنهان» ساخته یوجی یامادا و محصول سال ۲۰۰۴ میلادی روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
در این برنامه آزاده جعفری به عنوان منتقد و کارشناس حضور خواهد داشت.
«تیغ پنهان» درباره مونه‌زو، یکی از شمشیرزنان ماهر ژاپنی در اواسط قرن نوزدهم است که به دلیل مسایل و مشکلات فراوانی که در جامعه می‌بیند، از شیوه کار شمشیرزنان سامورایی دوری می‌جوید…

نمایش شاد و موزیکال “گروفالو”  به کارگردانی “سید آرش شریف زاده” به درخواست مکرر تماشاچیان برای چهارمین بار به روی صحنه می رود.

“گروفالو” به نویسندگی بهرام جلالی پور (بر اساس داستانی از جولیا دونالدسون) یکی از پرمخاطب ترین نمایش های سال های اخیر و برنده ۱۸ جایزه از جشنواره های بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
آهنگساز این اثر فرید نوایی، شاعرمهدی فرشیدی سپهر ،طراح صحنه سید آرش شریف زاده،طراح لباس ریحانه مطهری ،  گریم سوگندکیانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز علیرضا ملک محمودی و
بازیگران: امین ‌رضا ‌ملک ‌محمودی، امیر افسر شیبانی،نگار تقوی راد، شروین حاجی آقا جانی،نگین تقوی راد،مهدی بیابانی، علی پورمراد،ملیکا سربازوطن،آرمین فروغی, پارسا ثابت قدم می باشند.
سایر عوامل عبارتند از :روابط عمومی :ریحانه مطهری ،روژین ستاری،تبلیغات مجازی و رسانه:روشنک کریمی، مدیر صحنه: علی  پورمراد،منشی صحنه:مائده شفیعی، دستیار صحنه: نازنین زهرا شمیرانی                 عکاس: فاطمه احمدی،ندا رضایی.
در خلاصه نمایش آمده است :پدر ومادر بچه موش که از دست تنبلی او خسته شدند، برای پیداکردن گردو او را به جنگل می فرستند. در راه پدربزرگ به کمک بچه موش می آید و او با کمک تخیل خود بر حیوانات جنگل پیروز می‌شود اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی می‌افتد …
این نمایش از ۱ خرداد ساعت ۱۷ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

 تمدید مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران 

ثبت‌نام آثار برای حضور در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران تا پایان روز هفتم خرداد تمدید شد.

 سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‌ و تلویزیون ورزشی (Ficts) است که به منظور رقابت بین فیلم‌سازان، برنامه‌سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهره‌ای خلاق، همگام با سیاست‌های ورزش کشور، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و FICTS در راستای حمایت از تولید و عرضه فیلم‌های ورزشی برگزار می‌شود.

در این جشنواره علاوه بر فیلم‌های سینمایی، مستند کوتاه و بلند، فیلم‌های داستانی کوتاه و بلند، فیلم‌نامه‌نویسی، پویانمایی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ به بعد، آثاری با موضوعات روح المپیک و پارالمپیک، مفاهیم صلح و دوستی، ورزش همگانی و سلامت عمومی، ورزش و مبارزه با اعتیاد و بازی‌های محلی، بومی و عشایری می‌توانند در بخش ویژه ملی این رویداد شرکت کنند.

جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلم‌سازان و سینماگران این کشورها است؛ با توجه به جایگاه بین‌المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، سیدمجتبی علوی به عنوان دبیر و عبدالحمید احمدی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، نماینده کمیته ملی المپیک و مشاور وزیر ورزش و جوانان حضور دارند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام تا هفتم خردادماه به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.sportfilmfest.ir مراجعه کنند. در این دوره علاوه بر جوایز نقدی، از سوی نهادهای حامی جشنواره از آثار برتر تقدیر خواهد شد.

* ارسال آثار به جشنواره عکس ورزشی ادامه دارد

همچنین مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران که با همکاری نمایندگی فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی برگزار می شود تا ۷ خرداد تعیین شده است و علاقه‌مندان در این بخش برای ارسال آثار می‌توانند به سایت بخش عکس به نشانی www.sport.salon.photo مراجعه کنند.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته المپیک برگزار می‌شود.

پوستر نهایی «بی چرا زندگان» رونمایی شد

همزمان با استقبال از پیش فروش نمایش «بی چرا زندگان»، از پوستر نهایی نمایش با طراحی پدرام تنعمی رونمایی شد.

از همکاری کیمیایی با عطشانی و چند خبر دیگر

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش «بی چرا زندگان»، نوشته لیلی عاج و کارگردانی الهام شعبانی است که به تهیه کنندگی حمیدرضا علی‌نژاد از روز دوشنبه، دوم اردیبهشت یک هزار و چهارصد و یک، در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

همچنین پوستر این نمایش توسط هنرمند گرافیست، پدرام تنعمی طراحی شده است‌. در این اثر نمایشی که در ایام پیش فروش، مورد استقبال بسیار خوب مخاطبان قرار گرفته است، بازیگرانی همچون(به ترتیب ورود به صحنه): یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث میر امینی، توماج دانش بهزادی، ایه کیان‌پور، حمیدرضا محمدی و سمیه برجی ایفای نقش می کنند.
در خلاصه این نمایش ۸۰دقیقه‌ای آمده است: زندگی و روزگاری که داریم در آن نفس می کشیم، گاهی بی هدف، گاهی بی دفاع، در اوج ناامیدی که برای زیستن دست و پا می زنیم… الهام شعبانی که دارنده افتخارات و جوایز متعدد از جشنواره‌های تئاتری است، در آثار مختلفی از جمله «عاشقانه»، «ریکاوری»، «ملکاوان»، «ملکه گدایان»، «الیور تویست» و «خواب زمستانی» و… به عنوان بازیگر و طراح لباس فعالیت داشته است.
از عوامل و گروه اجرایی این نمایش می توان به: مجری طرح: رها جهانشاهی، جانشین تهیه: بهزاد جاودانفرد، مدیر تولید: هاتف کلاته، طراح صحنه: امیر حسین دوانی، طراح نور: علی کوزه گر، آهنگساز و طراح صدا: بابک کیوانی، طراح گریم: وحدت سرچونی، طراح لباس: مهرنوش بیانی، طراحان حرکت: علیرضا و محمدرضا شریفی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز :محمد حسن درباغی فرد، منشی صحنه: لاله ابید، دستیاران طراح نور: امیرحسین سیر، علیرضا و محمدحسین کوزه گر، مجری گریم: سارینا بیگی، دوخت لباس: زهرا بهرامی، طراح پوستر و بروشور: پدرام تنعمی، ساخت تیزر: جاوید علی پور، عکاس: بابک حقی، مدیر اموررسانه و تبلیغات: امیر پارسائیان‌مهر اشاره کرد.
این خبر در پایان یادآور می‌شود، نمایش «بی چرا زندگان» به کارگردانی الهام شعبانی، از روز دوشنبه ۲خرداد ماه سال جاری، ساعت ۲۰:۰۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. علاقه مندان به تهیه بلیت‌ روزهای جدید این نمایش می‌توانند به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com/p/bichera.zendegan مراجعه کنند.

وزیر اطلاعات و فرهنگ بنگلادش با هیئت همراه از چتر سینمای ایران بازدید کردند.

در این دیدار که روز ۳۰ اردیبهشت برگزار شد، در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک سینمایی و هنری بین دو کشور، بحث و تبادل‌نظر شد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ بنگلادش ضمن استقبال از حضور پررنگ‌تر سینمای ایران در بنگلادش، بر عقد تفاهم‌نامه مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

رائد فریدزاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تشکر از حضور ایشان و هیئت همراه بر اشتراکات فرهنگی میان دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک در خصوص تولید و اکران آثار و محصولات فرهنگی گسترش یابد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ ابراز امیدواری کرد که با یک تیم تخصصی در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور یابد.

همچنین از تیزر فیلم تولید مشترک ایران و بنگلادش به نام «نیروانا» ساخته مرتضی آتش زمزم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تهیه کننده بنگلادشی «آناند جلیل» نیز رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15045

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.