• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

«همسایه» میهمان نمایشگاه عکس خانه هنرمندان شد

  • کد خبر : 952
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
«همسایه» میهمان نمایشگاه عکس خانه هنرمندان شد

گالری نامی خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه عکس «همسایه» شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، «همسایه» کاری از هنرمند عکاس علی محرابی است که روز جمعه ۲۶ آذر با حضور هنرمندان و مهمانان ویژه در گالری نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، هنرمندان و مدیران هنری همچون ابراهیم حقیقی، بهزاد حاتم، انوشیروان ممیز، مجید رجبی‌معمار، محمدجواد حق‌شناس، ابوالفضل رزم آرا، دنیا عبدالهی‌حاج‌محمود و تعدادی از هنرمندان انجمن گرافیک و انجمن عکاسان در روز نخست اشاره کرد.

علی محرابی در متن استیتمنت نمایشگاه آورده است: «بیشتر جمعیت مهاجر ساکن ایران را افرادی با تابعیت افغانستان و بعضاً پاکستان تشکیل می‌دهند. قرن‌ها است ایران پذیرای مهاجران کشورهای هم مرز است، به دلیل همین حسن همجواری نام «همسایه» برای این نمایشگاه برگزیده شد.

به عنوان عکاس تلاش کرده‌ام تا شرایط زندگی و روزمرگی آنها را برای مخاطب بازتاب دهم. در کنار کاستی‌ها و ناملایمات، روزنه امیدی دیده می‌شود و امید؛ آخرین چیزی است که از بین می‌رود و این کمک می‌کند تا از تاریک‌ترین دوران عبور کنیم. آدم‌ها همیشه در تلاشند تا از وضعیتی سخت به موقعیت بهتر برسند. مخصوصاً برای فرزندانشان؛ و شاید ترک وطن آخرین راه باشد.

آنچه در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده، سعی بر این داشته تا گوشه‌هایی از زندگی اتباع داخل ایران را به نمایش بگذارد و این تجربه زیست هرچند کوتاه من میان آنهاست.»

محرابی که دانش آموخته رشته گرافیک در مقطع کاردانی و رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی است، از سال ۱۳۸۷ عکاسی را آغاز نمود و به عضویت انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان مطبوعات ایران در آمد. وی همچنین در کارنامه هنری خود ترجمه چندین نمایشنامه و کارگردانی دو فیلم کوتاه را دارد که در چندین جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمده و کاندید دریافت جایزه شده است. از جمله فعالیت‌های بین‌المللی این هنرمند عکاس می‌توان به شرکت در نمایشگاه‌های مختلف عکاسی در ترکیه، ارمنستان، گرجستان، آلمان، فرانسه و همکاری با خبرگزاری رویترز در پروژه عکاسی مستند از ناشنوایان اشاره کرد.

نمایشگاه عکس «همسایه» تا روز جمعه هفتم دی‌ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری نامی خانه هنرمندان ایران، میزبان علاقه‌مندان است.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=952

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.