• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

تشریح آخرین تغییرات در سامانه نسخه الکترونیک

  • کد خبر : 9248
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
تشریح آخرین تغییرات در سامانه نسخه الکترونیک
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران آخرین تغییرات جدید اعمال شده در سامانه نسخه الکترونیک را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل تسریر، مهدی رضایی به آخرین تغییرات جدید اعمال شده در سامانه نسخه الکترونیک از جمله قواعد رسیدگی آنلاین در سامانه نسخه الکترونیک اشاره کرد و گفت: اعمال تعرفه کدهای جدید ناباروری و امکان ارائه آن‌ها از طریق سامانه نسخه الکترونیک و خسارت متفرقه، تکمیل لیست داروهای مکمل قابل تجویز و ارائه در سامانه نسخه الکترونیک با افزوده شدن اقلام جدید اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تکمیل لیست داروهای مکمل قابل تجویز و ارائه در سامانه نسخه الکترونیک با افزوده شدن اقلام جدید اعلامی از سوی وزارت بهداشت، اصلاح تعرفه آزمایش گلوبال تشخیص آزمایشگاهی Covid19 و تشخیص زود هنگام سرطان دهانه رحم و امکان ثبت ویزیت و تجویز و ارائه خدمات در مطب توسط یک پزشک برای خود بدون محاسبه سهم سازمان از جمله تغییرات اعمال شده در این بخش بوده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: تفکیک نسخ همکاران هر یک از زیر شریک‌های مراکز غیر مستقل (درمانگاه، بیمارستان، مرکز جراحی محدود و …) در تاریخچه تجویز و ارائه سامانه نسخه الکترونیک و امکان نوبت‌دهی برای یک همکار مشخص در مراکز غیر مستقل (درمانگاه، بیمارستان، مرکز جراحی محدود و…) از جمله اقدامات در جهت کاربری سامانه نسخه الکترونیک بوده است.

وی بیان کرد: همچنین اضافه شدن گزینه «دارای صورتحساب» در صفحه اصلی پنل کنترل کیفی برای کارشناس و کارشناس مسئول جهت تفکیک مراکز طرف قرارداد از غیر طرف قرارداد، نمایش نام و نام خانوادگی و کدملی همکار ارائه دهنده برای هر یک از اقلام نسخه در قسمت محاسبات پنل کنترل کیفی از دیگر تغییرات سامانه بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه جهت رفع مشکل کاربران در ورود به سامانه نسخه الکترونیک در زمان بروز مشکل در ارسال پیامک رمز دو مرحله‌ای دو راهکار پیش‌بینی شده و در اختیار کاربران قرار دارد، گفت: امکان دریافت رمز یکبار مصرف جهت ورود به سامانه نسخه الکترونیک از طریق کدهای OTP رزرو؛ بدین ترتیب که کاربر در زمانی که ورود موفق به سامانه دارد، با کلیک بر روی آیکون مربوط به کدهای OTP رزرو می‌تواند ۱۰ رمز یکبار مصرف رزرو را که برای یک ماه و بدون هیچ محدودیتی قابل کاربرد است، دریافت کرده و در مواقع ضرور از آن‌ها استفاده کند.

وی همچنین به امکان دریافت رمز یکبار مصرف جهت ورود به سامانه نسخه الکترونیک از طریق نرم‌افزار رمزساز (اپلیکیشن authentication) پرداخت و افزود: این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS امکان تولید کد در صورتی که گوشی کاملاً آفلاین بوده و فاقد اینترنت و ارتباط با شبکه مخابراتی بوده را فراهم کرده است. بدین ترتیب که کاربر پس از دانلود و نصب نرم‌افزار بر روی موبایل، با ورود به برنامه می‌تواند رمز یکبار مصرف جهت ورود به سامانه نسخه‌الکترونیک را دریافت کند. مدت اعتبار هر رمز ۱۰ دقیقه است و پس از آن یک رمز جدید، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همچنین در خصوص ایجاد دسترسی کارشناسان ناظر بیمارستان‌ها به پلاگین دستور بستری بیمارستانی (HOP) ، پروفایلی با عنوان کارشناس ناظر در PCP تعریف شده است که با انتساب آن به کارشناسان ناظر بیمارستان‌ها، امکان ورود به پلاگین HOP (علاوه بر CIP) فراهم خواهد بود. کارشناسان ناظر بیمارستان‌ها با استفاده از این پلاگین، علاوه بر کنترل مسیر ارجاع بیمه‌شدگان سایراقشار نظام ارجاع ۱ جهت محاسبه سهم سازمان خدمات بستری، ثبت پذیرش و ترخیص بیمه‌شدگان را نیز کنترل کرده و در موارد عدم ثبت پذیرش یا ترخیص، نسبت به پیگیری موضوع و ثبت این موارد در پلاگین (توسط مسئول پذیرش یا ترخیص بیمارستان و یا در صورت نیاز توسط شخص کارشناس ناظر بیمارستان پس از هماهنگی لازم) اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=9248
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.