• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

قدرت بزرگترین نیاز انسان است

  • کد خبر : 9098
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
قدرت بزرگترین نیاز انسان است
پارسا پیکر استاد روانشناسی دانشگاه پپرداین قدرت بزرگترین نیاز انسان است.

به گزارش پایگاه خبری تسریر، پارسا پیکر استاد روانشناسی دانشگاه پپرداین در یادداشتی نوشت: قدرت بزرگترین نیاز انسان است.

قدرت بزرگترین نیاز انسان است. وقتی که به دید اشتباه استفاده می شود، قدرت باعث می شود که سیاستمداران به جنگ یکدیگر بروند، پارتنر ھا به فکر کنترل یکدیگر باشند و ما را به حسادت و نفرت به دیگران بکشاند. در اصل، قدرت اثری مثبت یا منفی ندارد، اما مانند هر چیز دیگری در زندگی، ما این انتخاب را داریم که از آن به صورت مثبت یا منفی استفاده کنیم. قدرت در تعریف به این معناست که بتوانید بر شرایط خود کنترل داشته باشید. هرچه کنترل بیشتری روی مسائل زندگی داشته باشید، احساس قدرت بیشتری خواهید کرد.

یکی از صحنه های مورد علاقه من در سریال ایرانی قورباغه است. پیغام اصلی سریال بر اساس مفهوم قدرت است و اینکه وقتی بدون وجدان به دنبال آن هستید چقدر مخرب و دست نیافتنی می شود. در سریال، روایتی وجود دارد که می گوید: «همه ی ما عاشق قدرتیم. ھمه ی ما تشنه ایم؛ چون قدرت به تو اجازه ی پرواز می ده.” من با این متن کاملا موافقم.

طبق نظریه ی روانشناسی انتخاب، ما انسان ھا ۵ نیاز اساسی داریم: ۱-بقا، ۲-عشق و تعلق، ۳-قدرت، ۴-آزادی و ۵-سرگرمی. برای من قدرت بزرگترین نیاز است و شما نیز نیازی به انکار آن ندارید. در واقع، متوجه شده ام بهترین راه برای قدرتمند بودن، توانمندسازی دیگران است. این نگرش زندگی شما را تغییر می دهد و تاثیرشما را در دنیا چندین برابر می کند.  آن را امتحان کنید و خواهید دید که چقدر قدرتمند می شوید. زندگی زمانی متفاوت و قشنگ می شود که از قدرت خود در جهت مثبت استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=9098

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.