• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

دارو در ایران ارزان است

  • کد خبر : 8280
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
دارو در ایران ارزان است
مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو، در ارتباط با روند مصرف دارو در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، نوشین محمد حسینی، روز شنبه هفتم اسفند ۱۴۰۰ در نشست خبری به مناسبت پویش ملی “دارو زباله نیست”، به تشریح وضعیت مصرف دارو در کشور پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به فرهنگ غلط نگهداری دارو در منزل، گفت: متأسفانه همه ما یک جعبه دارو در منزل داریم که این کار بسیار خطرناک است.

وی افزود: نگهداری داروهای اضافی در منزل، عوارض ناگواری به دنبال دارد که باید برای حل این معضل، فرهنگ سازی شود.

محمد حسینی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از میزان نگهداری داروهای اضافی در خانه‌ها وجود دارد، گفت: چنین آماری نداریم، چون اکثر افرادی که داروهای اضافی را در منزل نگهداری می‌کنند، اطلاعاتی ارائه نمی‌دهند.

وی افزود: اما می‌توان از محل فروش دارو و تجویز دارو توسط پزشکان، به این اختلاف آماری پی برد. زیرا، تفاوت بین آمار فروش و تجویز دارو، نشان می‌دهد چه مقدار از داروها را خودسرانه خریداری و تهیه کرده ایم.

مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو ادامه داد: متأسفانه قیمت دارو در ایران خیلی ارزان است و همین موضوع باعث قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه می‌شود.

وی افزود: آنچه مسلم است، نگهداری داروهای اضافی در منزل بسیار خطرناک است به خصوص انواع مسکن‌ها و آنتی بیوتیک ها که نباید در منزل نگهداری شوند.

محمد حسینی گفت: البته برخی از اقلام دارویی هستند که به عنوان داروهای کمکی در منزل می‌توان نگهداری کرد که این داروها نیز باید با تجویز داروساز باشد.

پویش ملی “دارو زباله نیست“، از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، با هدف ترویج فرهنگ مصرف منطقی دارو در کشور برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8280
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.