• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
امروز 1
0
احمد مختارزاده زوج درمانگر پاسخ می‌دهد؛

رضایت زناشویی و فرزندپروری چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند؟

  • کد خبر : 37040
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
رضایت زناشویی و فرزندپروری چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند؟
رضایت زناشویی بالاتر با سبک‌های فرزندپروری مقتدرانه و افزایش احتمال توافق والدین در زوج‌ها ارتباط نشان داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از پایگاه خبری علمی و تخصصی میگنا، فرزندپروری و چگونگی سبک و سیاق آن میتواند متاثر از رضایت زناشویی زوجین باشد.تحقیقات داخلی نشان میدهد رضایت زناشویی در توافق والدین و سبک‌های فرزندپروری میتواند نقش پیش بینیک ننده ایفا نماید با یعبارت ساده تر  رضایت زناشویی بالاتر با سبک‌های فرزندپروری مقتدرانه و افزایش احتمال توافق والدین در زوج‌ها ارتباط نشان داده است.

مطالعاتی از این دست بخوبی برای زوج درمانگران و متخصصان فعال در حوزه خانواده و زوجین روشن کرده اند که رضایت زناشویی و سبک‌های فرزندپروری چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند.

با اینکه  میدانیم نارضایتی جنسی، تعارضات والدین، خیانت، طلاق/جدایی، مشکلات ارتباطی و مدیریت تعارضات همسران مهمترین مسایلی هستند که همسران تجربه می‌کنند.

به همین دلیل است که زوج‌درمانی را  فرآیندی که می‌تواند برای بسیاری از زوج‌ها مفید باشد تعریف کرده اند چرا که زوج درمانی فضایی را برای بهبود مسائل ارتباطی، رشد شخصی و پویایی روابط فراهم می‌کند. البته چنانچه هر دو طرف متعهد به فرآیند و تمایل به ایجاد تغییرات مثبت باشند بالطبع نتایج بهتری بدست خواهد آمد.

موفقیت در درمان اغلب به تعهد هر دو فرد به جلسات و تمایل به پرداختن به چالش‌های شخصی و رابطه‌ای آشکارا بستگی داردزوج درمانی با هدف کمک به شرکا در یادگیری استراتژی های رابطه سالم، بهبود ارتباطات و رسیدگی به الگوهایی که ممکن است باعث ایجاد مشکلات در رابطه شوند، است اگرچه هنوز هم  اعتماد مهمترین مسئله در زوج درمانی است.

اعتماد برای یک رابطه سالم  ضرورت دارد و اغلب سنگ بنای بحث در زوج درمانی است. اگرچه پرداختن به خیانت های گذشته، نقض اعتماد، و مسائل مربوط به خیانت برای بازسازی یک پایه قوی برای رابطه بسیار مهم است ولی انچه که هم اکنون اهمیت دارد بازسازی اعتماد و امنیت از دست رفته همسران است.

اعتماد اساس ارتباط موثر است، اعتماد بنیان ارتباط عاطفی سالم بحساب می آید و سلامت کلی روابط زوجین را تشکیل می دهد پرداختن به اعتماد میتواند موضوع اصلی و گام اول در جلسات زوج درمانی باشد چرا که گسست عاطفی و خروج از تعهد یا کمرنگ شدن آن مساله اصلی بسیاری از روابط ویران شده است.

اعتماد بین زن و شوهر، به عنوان یکی از عوامل اساسی در زندگی زناشویی، تاثیر قابل توجهی بر تاب آوری زوجین دارد. اعتماد احساس امنیت و استواری در رابطه ایجاد می‌کند که در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات، زوجین را قادر می‌سازد تا با هم مقابله کرده و به توافق برسند. از این رو، اعتماد به هم، به عنوان پایه‌ای برای تاب آوری در زندگی زناشویی عمل می‌کند.

احمد مختاراده روانشناس و زوج درمانگر در خاتمه این مطلب آورده است اقدامی شجاعانه از سمت هر کدام از زوجین برای اقرار و پذیرش نواقص خویش میتواند نه تنها به درمان کمک شایان توجهی بکند بلکه دروازه ورود به صممیت و افزایش اعتماد خواهد بود و از آنجا که اعتماد به شیوه ای متقابل عمل میکند و یا بعبارت دیگر اعتماد و احترام قابلیت سرایت دارد ان موضوع اهمیت خود را بار دیگر و به گونه ای دیگر خاطر نشان میکند لذا به نظر میرسد اینکه ما معایت خود را بپذیریم و به آن اقرار کنیم و در جهت بر طرف کردن آن تلاش کنیم میتواند جلب احترام و عشق همسر مان را نیز به دنبال داشته باشد.

تسریر مراقب سلامتی شماست! 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=37040
  • منبع : https://www.migna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.