• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
در نشست مشترک با مدیران تأمین اجتماعی مطرح شد؛

تبعات تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی

  • کد خبر : 31686
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
تبعات تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی
جلسه مشترک نمایندگان شورای عالی نظام پزشکی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی، پیرامون تاخیر در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمدرضا جباری دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی، با تشریح وضعیت سخت مطب‌ها و مراکز درمانی به دلیل تأخیر در پرداخت‌های بیمه‌ای اظهار امیدواری کرد سازمان تأمین اجتماعی بر اساس تکالیف قانونی خود نسبت به انجام تعهدات اقدام عاجل نموده و پاسخگو باشد و مدیریتی اعمال کند تا این بی‌نظمی مالی و خلاف تعهدات قانونی باعث نارضایتی جامعه پزشکی و تسری آن به مردم نگردد.

در ادامه، سیدعلی اکبر سیدمهدی نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، با تشریح مبانی و اصول قانونی تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی و اهداف قانونگذار از شکل دادن ساختاری برای تعرفه‌های خدمات درمانی؛ خواستار همراهی بیشتر سازمان تأمین اجتماعی به عنوان عضو اصلی شورای عالی بیمه در تعیین تعرفه‌های پزشکی شد.

وی با اشاره به کاهش بار درمانی خدمات مستقیم درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر و در نتیجه ذخیره شدن بخشی از منابع این سازمان و با اشاره به مشکلات متعدد به وجود آمده برای مطب‌ها و مراکز و مؤسسات پزشکی ناشی از پرداخت بسیار با تأخیر مطالبات از سوی سازمان تأمین اجتماعی، خواستار عمل به قانون در زمینه پرداخت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به ارائه دهندگان خدمات سلامت شد و تاکید کرد این وضعیت به ویژه برای مراکز خصوصی، شرایط را به حد تعطیلی رسانده است.

عبدالرسول صداقت عضو شورای عالی نظام پزشکی، نیز با اشاره به لزوم تعیین تعرفه‌های واقعی هم برای بخش خصوصی و هم برای بخش دولتی، اظهار کرد: قطعاً غیرواقعی بودن تعرفه‌ها برای هر دو بخش شرایط را حتی از حد تاب آوری هم گذرانده است و در چنینی شرایطی عدم پرداخت به موقع تعهدات از سوی سازمان‌های بیمه گر عملاً موجب در لبه خطر قرار گرفتن مؤسسات و مراکز و به ویژه مطب‌های خصوصی شده است.

آرش انیسیان مدیرکل برنامه ریزی اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی، با اشاره تأخیر بیش از ۶ ماهه سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت تعهدات به مراکز درمانی، با اشاره به کوچک بودن سهم بخش خصوصی از کلیت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی، خواستار پرداخت سریع بخش مهمی از تعهدات این سازمان شد.

وی همچنین با ارائه راهکارهایی برای تسهیل در پرداخت‌های سازمان یا شیوه‌های تهاتری و جبران خدمات، خواستار بررسی همه راه‌های ممکن برای کاهش زمان پرداخت مطالبات جامعه پزشکی و کادر درمان از سوی سازمان تأمین اجتماعی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=31686

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.