• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیرکل بهزیستی استان زنجان پاسخ می‌دهد؛

باشگاه مثبت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

  • کد خبر : 31249
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
باشگاه مثبت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟
مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: باشگاه مثبت شهرستان زنجان از سال گذشته فعالیت خود را با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی آغاز کرده و در حال حاضر ۷۰ نفر از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، روح‌الله خدابنده‌لو هدف از ارائه خدمات باشگاه مثبت را بالا بردن سطح سلامت جسمی افراد مبتلا به اچ آی وی عنوان و اظهار کرد: آگاهی‌بخشی در مورد سلامت جسمی، پایبندی به روش و سبک زندگی صحیح، آزمایش‌های دوره‌ای، مقاومت دارویی که ممکن است اتفاق بیفتد، پرهیز از خود درمانی و … از جمله خدماتی است که در باشگاه مثبت به گروه‌های هدف ارائه داده می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش‌های سلامت روان، مشاوره‌های قبل از تشخیص، ارتقاء باورهای دینی، چگونگی آشکارسازی وضعیت ابتلا، مهارت‌های ذهنی، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، آزمایش و ترویج رفتارهای بی‌خطر و کم‌خطر، مشاوره برای زوج‌های مبتلا و کاهش خطر انتقال برای افرادی که قصد ازدواج دارند و … از دیگر برنامه‌های آموزشی باشگاه مثبت بهزیستی است.

خدابنده‌لو ارائه خدمات در زمینه سلامت جسمی، سلامت روح و روان، سلامت جنسی و باروری، ارائه خدمات در زمینه خانواده افراد HIV مثبت و حمایت اقتصادی را از جمله خدمات قابل ارائه در این باشگاه برشمرد.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: تعدادی از این بیماران توسط مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها به باشگاه‌های مثبت ارجاع داده می‌شوند و تعداد دیگری نیز به صورت مستقیم به این مراکز مراجعه کرده و بعد از تشکیل پرونده عضو آن می‌شوند.

وی افزود: یکی از رویکردهای این برنامه این است که افراد مبتلا به HIV از حقوق اساسی خود آگاه باشند و با رفع انگ و تبعیض، مقدمات بازگشت آنان به اجتماع با رویکرد سلامت مثبت، کرامت و پیشگیری فراهم شود.

خدابنده‌لو بیان کرد: باشگاه یاد شده می‌تواند با حمایت از خانواده افراد HIV مثبت و جلب مشارکت آنان، ‌به این افراد و خانواده‌های آنان کمک‌های بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=31249
  • منبع : https://www.isna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.