• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز «وصال شیرین» در همدان

  • کد خبر : 30708
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
راه‌اندازی مرکز «وصال شیرین» در همدان
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان از راه‌اندازی مرکز «وصال شیرین» در استان همدان تا قبل از پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، میلاد مرادی از برگزاری جشنواره جوانان برتر ایران زمین در هفته جوان خبر داد و مطرح کرد: به منظور شناسایی و معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتر ۱۸ تا ۳۵ سال، جشنواره جوانان برتر ایران زمین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار این جشنواره «جوان ایرانی، پرچم‌دار پیشرفت» است، اظهار کرد: در هفته جوان فرصت شناسایی جوانان موفق در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی با ۱۰ زیرشاخه نظیر فعال ورزشی، فعال اجتماعی، فعال جهادی، فعال قرآنی، کنشگر رسانه و دانش‌بنیان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال معرفی افراد شاخص هستیم‌، تصریح کرد: در هفته جوان فرصت شناسایی جوانان را در این ۱۰ محور داریم و بعد از هفته جوان همایش استانی خواهیم داشت که در نهایت در مرحله استانی ۳۰ نفر تقدیر خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر در استان همدان شناسایی شده است، یادآور شد: در نهایت ۳۰ نفر از این افراد به عنوان جوان برتر برگزیده می‌شوند و هدایای مرحله استانی مبالغ پنج، هفت و ۱۰ میلیون تومانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جوانان طبق شاخص‌های موجود، توسط دستگاه‌هایی که با جوانان ارتباط دارند به ما معرفی می‌شوند و بدون نام فقط با یک کد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، اظهارکرد: این ۳۰  نفر مجدد به مرحله کشوری رفته و مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان یکی از معایب جشنواره امسال را نبود خوداظهاری دانست و گفت: بخشی از این معرفی‌ها بر عهده سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گرفته است تا جوانان را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در بحث ازدواج و خانواده در هفته جوان به ۷۰۰ جوان مشاوره پیش از ازدواج رایگان داده خواهد شد، افزود: جوانان دهک‌های یک تا پنج استان می‌توانند با مراجعه به اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها معرفی‌نامه دریافت کرده و در ۱۷ مرکز مشاوره این اداره در سطح استان خدمات مشاوره رایگان سه جلسه‌ای دریافت کنند.

مرادی با اشاره به مراکز همسان‌گزینی خاطرنشان کرد: سه مرکز همسان‌گزینی در پنج ماه گذشته افتتاح شده است که از طریق این مراکز، همسان‌گزینی جوانان رقم خواهد خورد و مشاوره‌های پیش از ازدواج و تا مراحل خواستگاری در این مراکز پیگیری خواهد شد.  

وی از راه‌اندازی مرکز وصال شیرین در استان همدان خبر داد و یادآور شد: اقدام خوبی که انجام شده در استان همدان ایجاد مرکز وصال شیرین به منظور تسهیلگری در امر ازدواج و کاهش هزینه‌ها بوده که سعی می‌شود قبل از پایان سال افتتاح شود.

مرادی با بیان اینکه نگاه این مرکز کاهش هزینه‌های ازدواج است، ادامه داد: در این مرکز تعدادی تالار، گل‌فروشی، آتلیه و اسناد رسمی ازدواج طرف قرارداد با اداره جوانان داریم که با تخفیفات ویژه به کاهش هزینه‌های ازدواج کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه پیش از ازدواج رایگان برای جوانان از دیگر برنامه‌های هفته جوان در استان همدان است، یادآور شد: کارگاه‌های پیش از ازدواج دو ساعته با اساتید توانمند برای گروه‌های ۳۰ تا ۴۰ نفره برگزار خواهد شد. سرفصل‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارد که کارگاه‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در کارگاه‌های ازدواج بحث‌های آموزشی رقم می‌خورد، بیان کرد: مراکز مشاوره در کنار بحث آموزش کار مشاوره انجام می‌دهند که خروجی مرکز مشاوره و کارگاه‌های پیش از ازدواج وارد مراکز همسان‌گزینی می‌شوند.  

مرادی با بیان اینکه در سال‌های گذشته معاونت جوانان در زمینه کارگاه‌های پیش از ازدواج ضعیف بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر در این زمینه تغییراتی را ایجاد کردیم به طوری که در گذشته تمرکز روی مدارس بوده که ما مخالف این موضوع هستیم بلکه باید در مدارس مهارت‌های اجتماعی را آموزش بدهیم.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر اینکه در مدارس ورود با عنوان ازدواج نداریم، خاطرنشان کرد: مهارت‌های اجتماعی از جمله تصمیم‌گیری و انتخاب صحیح در مدارس آموزش داده خواهد شد که در این راستا «طرح شباب» را اجرا و حمایت می‌کنیم، بعد از آن کارگاه ازدواج برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث کارگاه‌های پیش از ازدواج تمرکز روی دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، افزود: کارکنان مجرد دستگاه‌های اجرایی را شناسایی کرده و از دی‌ماه کارگاه‌های پیش از ازدواج برای این افراد برگزار کرده‌ایم.

مرادی با اشاره به اینکه در بحث اجرای تسهیلات تکلیفی بانک‌ها از جمله تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، مطالبه‌گر هستیم و به دنبال این هستیم که روند تسهیل شود، اظهار کرد: در راستای فرزندآوری حمایت مالی از سازمان‌های مردم‌نهاد را در دستور کار داریم به طوری که یک درصد از بودجه را به طرح جوانی جمعیت اختصاص داده‌ایم و سازمان‌های مردم‌نهادی که می‌توانند در این زمینه به صورت تخصصی ورود کنند، به ما مراجعه کنند.

انتهای یپام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=30708
  • منبع : https://www.isna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.