• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
متخصص تغذیه در گفت‌وگویی مطرح کرد؛

نمک زیاد یعنی ریسک ابتلا به دیابت / نان در ایران کیفیت ندارد

  • کد خبر : 31119
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
نمک زیاد یعنی ریسک ابتلا به دیابت / نان در ایران کیفیت ندارد
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نان‌ها در ایران استاندارد نیستند و به‌صورت فله‌ای نمک به آن‌ها اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری آنا، کوروش جعفریان متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگویی اظهار کرد: لازم نیست به غذاهایی که مصرف می‌کنیم نمک اضافه کنیم، به‌ عنوان‌مثال در خیار و گوجه نمک کافی برای بدن وجود دارد و نیازی به اضافه کردن نمک ندارد.

جعفریان با بیان اینکه ذائقه مردم ایران شوری را دوست دارد، گفت: مردم ایران با توجه به ذائقه خود نمک مصرف می‌کنند، نه نیاز بدن و متأسفانه میزان مصرف نمک در مردم چندین برابر نیاز واقعی بدن است.

متخصص تغذیه عنوان کرد: هر فرد در روز حداکثر به ۵ گرم نمک نیاز دارد؛ ۵ گرم نمک یعنی یک قاشق چای‌خوری که حداقل ۳ گرم آن در وعده‌های غذایی وجود دارد و نیازی به مصرف جداگانه آن نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نان موجود در ایران اصلاً خوب نیست و کیفیت ندارد، گفت: نان‌ها در ایران اصلا استاندارد نیستند و به‌صورت فله‌ای نمک به آن‌ها اضافه می‌شود و افراد با خوردن نان بین ۵ تا ۷ گرم نمک مصرف می‌کنند.

وی افزود: غذاهایی همچون فست‌فود‌ها، غذا‌های ناسالم، تنقلات، چیپس و پفک و… سرشار از نمک هستند که سلامتی را تهدید می‌کند. نمک عامل اصلی بیماری فشارخون است و کسانی که دچاراین بیماری هستند باید نصف افراد معمولی نمک مصرف کنند.

جعفریان با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد نمک زیاد یعنی ریسک ابتلا به دیابت گفت: افرادی که دچار بیماری دیابت هستند و حتی اگر فشارخون نداشته باشند باید در مصرف نمک دقت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=31119
  • منبع : https://ana.ir

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.