• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
یک متخصص طب ایرانی تشریح کرد؛

۴ عامل نشاط سلول‌های جنسی را بشناسید

  • کد خبر : 30714
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
۴ عامل نشاط سلول‌های جنسی را بشناسید
یک متخصص طب ایرانی گفت: خواب باکیفیت، فعالیت بدنی کافی، تغذیه سالم و مدیریت احساسات، ۴ عامل نشاط سلول‌های جنسی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری آنا، الهام اختری، اظهار کرد: سلامت باروری مدیون سلامت کلی بدن فرد است اما برخی موارد اثرگذاری بیشتری دارند.

وی افزود: اگر خواب شبانه کافی داشته باشید و ابتدای شب یعنی ساعت ۱۱ شب تا ۳ صبح را در محیط تاریک به خواب اختصاص بدهید و خوابی عمیق و راحت را تجربه کنید، سلول‌های جنسی از طراوت و تازگی بیشتری برخوردار خواهند بود.

این متخصص طب ایرانی گفت: مورد دیگر که باید به آن توجه شود، فعالیت بدنی کافی است؛ خمودگی عضلات باعث می‌شود تا نشاط جنسی کاهش پیدا بکند؛ بنابراین ورزش مستمر حتی پیاده‌روی درگذر زمان موجب سلامت باروری فرد می‌شود.

وی بابیان اینکه مورد بعدی تغذیه مناسب است، ادامه داد: کیفیت مواد اولیه غذایی که در منزل طبخ می‌کنید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پیشنهاد بنده به‌عنوان یک متخصص طب ایرانی این است که از مواد غذایی مدت‌دار، دوری کرده و مواد تازه را از بازارهای تره‌بار تهیه کنید چون تازگی خرید شما کمک می‌کند تا سلامت غذا بیشتر باشد.

اختری اظهار کرد: مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، «غم و شادی» و «ترس و هیجان» است که به‌طور روزمره با آن‌ها روبرو هستید؛ هر بار که فردی عصبانی می‌شود، غمگین شده یا می‌ترسد، یا یک خبر بد می‌شنود و منجر به این شود که مدت‌ها در معرض آن غم یا ترس باشد، سلول‌های جنسی او نشاط خود را از دست می‌دهند.

وی یادآور شد: کاهش نشاط سلول‌های جنسی احتمال کاهش قدرت باروری را افزایش می‌دهد، بنابراین مدیریت هیجانات در دوری از این وضعیت بسیار مؤثر است؛ یوگا، مراقبه، دعا و ذکر گفتن کمک زیادی می‌کند تا در زندگی خوش‌دلی بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=30714
  • منبع : https://ana.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.