• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
عضو شورای شهر تهران:

با بحران جدی کمبود آب مواجه هستیم

  • کد خبر : 30205
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
با بحران جدی کمبود آب مواجه هستیم
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: کشور ایران با توجه به شرایط جغرافیایی همواره جزو کشورهای کم بارش بوده و در محدودیت‌های جدی کمبود آب به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی پیرهادی، همزمان با چهارمین روز بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات بزرگ کشور این بوده که هنوز نتوانسته‌ایم مصرف بهینه آب را میان مردم جا بیندازیم و از این رو خمیشه با مشکل کمبود آب مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران و محدودیت‌های بارشی افزود: بیش از ۸۸ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که با وجود چاه‌های متعدد، شاهد کاهش شدید آب‌های زیر زمینی هستیم حتی در همین ۸۸ درصد نیز بیش از ۵۰ درصد آن هدر می‌رود که باید با روش‌های نوین از هدر رفت آب جلوگیری کرد اما متاسفانه اقدامات خیلی جدی در این موضوع صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر ادامه داد: در حوزه کاهنده و استفاده از پساب باید اقدامات مؤثری انجام شود که شورای شهر این اجازه را به شهرداری تهران داده تا با همکاری دولت، اقدامات لازم را انجام دهند و بودجه مناسبی هم به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال برای این موضوع بویژه انتقال هدر رفت آب سد لار به دریای خزر در نظر گرفته شده است.

پیرهادی تاکید کرد: در بودجه سال آینده مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط مجموعه های وابسته جهت بهره برداری از پساب و تفاهم‌نامه هایی که بین شهرداری تهران و دولت می‌توان منعقد شود اختصاص یافته است؛ مبلغ مناسبی هم برای پروژه‌های مرتبط با کاهش مصرف آب در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز تصمیمات خوبی در رابطه با اتوبوس‌ها، خودروها، ون‌ها و موتورهای برقی گرفته شده که نتیجه آن در آینده قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=30205
  • منبع : https://www.irna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.