• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد؛

رشد ۱۷ درصدی مسیر ویژه نابینایان در ایستگاه‌های مترو پایتخت

  • کد خبر : 29122
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
رشد ۱۷ درصدی مسیر ویژه نابینایان در ایستگاه‌های مترو پایتخت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش ۱۷ درصدی مسیر ویژه نابینایان در ایستگاه‌های مترو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسعود درستی، با اشاره به اینکه در ۶۱ در صد ایستگاه‌های مترو مسیر ویژه روشندلان تعبیه شده است، گفت: از مجموع ۱۵۶ ایستگاه بهره‌برداری‌شده ۹۶ ایستگاه معادل ۶۱ درصد، دارای مسیر روشندلان در تراز سکو هستند.

وی اظهار کرد: در خط یک ۷۲ درصد، خط دو ۷۲ درصد، خط سه ۵۲ درصد، خط چهار ۶۵ درصد، خط پنج ۳۰ درصد، خط شش ۶۰ درصد و خط هفت ۶۲ درصد ایستگاه‌ها به مسیر ویژه نابینایان تجهیز شد.

وی همچنین از وجود آسانسور فعال در ۴۵ ایستگاه مترو خبر داد و افزود: خط ۵ با ۲۲ دستگاه بیشترین تعداد آسانسور فعال را دارد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: از ایستگاه صادقیه تا گلشهر در هر ۲ سکو آسانسور تعبیه شده است.

درستی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مناسب‌سازی مترو برای معلولان شده است، گفت: در این راستا، افتتاح ایستگاه‌های جدید منوط به داشتن آسانسور شد تا افرادی که با ویلچر وارد مترو می‌شوند با پله‌های ثابت یا برقی مواجه نشوند و بتوانند با آسانسور به سکوی ایستگاه برسند.

وی در خصوص مشکلاتی که در زمینه مناسب‌سازی ایستگاه‌های قدیمی وجود دارد، ادامه داد: در برخی از ایستگاه‌های قدیمی فضای کافی برای آسانسور در نظر گرفته نشده و در برخی دیگر نیز به دلیل مشکل دریافت مجوز از سازمان استاندارد، آسانسورها فعال نیستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تاکید کرد: همه ۱۳ ایستگاه خط پنج، دارای سطح شیب‌دار در ورودی ایستگاه هستند بنابراین می‌توان گفت این خط برای استفاده افراد دارای معلولیت بویژه معلولان حرکتی، مناسب است. ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=29122
  • منبع : https://www.irna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.