• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

مددجویان گرمخانه ها مبتلا به کرونا نشدند

  • کد خبر : 2870
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مددجویان گرمخانه ها مبتلا به کرونا نشدند
معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: حتی یک مورد از ابتلا به کرونا در میان مددجویان گرمخانه ها نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، سعید شرف‌دوست به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گرمخانه‌ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، حتی یک مورد ابتلاء نیز در میان مددجویان گرمخانه‌ها نداشتیم و چنانچه مددجو علائم داشته و اعلام کنند به مرکز سامانسرای خاورشهر منتقل و تا زمان بهبودی قرنطینه می‌شود.

وی از پذیرش ۴۸۵ هزار و ۵۰۹ نفر در گرمخانه‌های پایتخت طی ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: در فصل سرد سال در گرمخانه‌های پایتخت به صورت میانگین بین هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار مددجو پذیرش شدند و در سال گذشته، ۵۶۷ هزار و ۵۰۳ نفر شب خدمت در گرمخانه‌ها داشتیم. همچنین بر اساس آمارها ۹۰ درصد مددجویان در گرمخانه‌ها آقا و ۱۰ درصد خانم هستند.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: در تهران ۲۰ گرمخانه شامل ۱۶ مرکز ویژه مردان و ۴ مرکز ویژه زنان داریم و در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰ تخت داریم که از این آمار حدود ۳۰۰ تخت مخصوص بانوان و مابقی مخصوص آقایان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح اتوبوس‌خوابی از سطح شهر جمع خواهد شد یا خیر؟ گفت: شب‌ها اتوبوس‌ها در نقاطی از شهر مستقر هستند و مددکاران با مشاوره به مددجویان مستقر در اتوبوس، افراد را به واسطه گشت به گرمخانه‌ها ارجاع می‌دهند. اتوبوس‌ها در زمان کوتاهی مستقر هستند و در حال برنامه‌ریزی هستیم که شرایط بهتری برقرار شود و اتوبوس‌ها جمع‌آوری شوند.

شرف دوست تاکید کرد: از این اتوبوس‌های شهری برای تردد در سطح شهر استفاده نمی‌شود و فقط شب‌ها برای اسکان استفاده می‌شوند و در تلاش هستیم که به کمک مددکاران همه این افراد را در گرمخانه‌ها اسکان دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری برنامه‌ای برای همکاری با پلیس برای ساماندهی معتادان متجاهر دارد یا خیر گفت: شهرداری تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر برنامه دارد و قرار است تمام افراد دارای منع پذیرش، ساماندهی و برای روند درمانی آنها نیز برنامه‌ریزی شود.

 

پایان پیام

 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2870

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.