• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
تسریر گزارش می‌دهد؛

بعد از ۳۰ سالگی هم به فکر تناسب اندام باشید

  • کد خبر : 26454
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۹
بعد از ۳۰ سالگی هم به فکر تناسب اندام باشید
بسیاری تصور می کنند که تناسب اندام فقط دغدغه نوجوان ها و جوانهاست؛ اما باید بدانید که از ۳۰ سالگی به بعد باید بخاطر حفظ سلامتی خود بیشتر از جوانان به فکر باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایرنا، اگر هنوز فعالیت بدنی را به یک عادت در زندگی خود تبدیل نکرده‌اید، دهه ۳۰ زندگی شما زمان خوبی برای شروع است. تناسب اندام در کنار تغذیه مناسب برای یک سبک زندگی سالم مهم است. تناسب اندام ممکن است به افزایش انرژی، حفظ عملکرد بدنی کمک کند و ممکن است از عوارض بیماری های مزمن جلوگیری کند یا به حداقل برساند.

چرا باید تناسب اندام داشته باشیم؟

داشتن یک اندام مناسب و سالم فقط با رژیم غذایی به دست نمی آید بلکه باید فعالیت بدنی مناسبی هم داشته باشید و عضلات و ماهیچه‌های شما از رخوت و سستی خارج شود؛ فعالیت های بدنی فواید زیادی برای سلامتی دارد. که شامل کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ، کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا ، بهبود سطح کلسترول ، بهبود سلامت روان، بهتر شدن کیفیت خواب، کاهش اضطراب، بهبود سلامت استخوان، کاهش خطر مرگ ومیر از جمله آن است.

کارشناسان علوم تغذیه و سلامت معتقدند برای به تحرک واداشتن بدن باید به فکر دلایلی باشید که شما را به این کار ترغیب کند. در این راه باید چند دلیل بیاورید که چرا فعال بودن به ایجاد سلامتی شما کمک می کند، مانند:

الگوی مثبت برای بچه ها بودن

کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا یا دیابت نوع۲

حفظ وزن سالم

چقدر ورزش کافی است؟

در باره اینکه هر انسان روزانه چقدر باید فعالیت ورزشی داشته باشد که بتواند خود را سالم نگه دارد، نظرات گوناگونی وجود دارد؛ دستورالعمل‌های کلیدی همه را تشویق می کند که “بیشتر حرکت کنند و کمتر بنشینند”؛ بنابراین هر گونه فعالیت بدنی بهتر از هیچ است، اما اهداف زیر برای بزرگسالان توصیه می شود:

حداقل ۲ ساعت با شدت متوسط یا ۱ ساعت با شدت شدید فعالیت بدنی هوازی در هفته.

تمرینات قدرتی را با استفاده از تمام گروه های عضلانی اصلی دو روز در هفته یا بیشتر انجام دهید.

برای مزایای بیشتر سلامتی، فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط را به ۵ ساعت در هفته افزایش دهید.

بعد از ۳۰ سالگی هم به فکر تناسب اندام باشید

زنان باردار سالم باید حداقل ۲ساعت فعالیت بدنی با شدت متوسط در طول هفته داشته باشند. زنانی که به فعالیت های هوازی شدید عادت دارند، اغلب پس از صحبت با پزشک خود می توانند به فعالیت بدنی در دوران بارداری ادامه دهند.

آیا پیاده روی حساب می شود؟

آهسته راه رفتن به عنوان یک فعالیت با شدت کم در نظر گرفته می شود. پیاده روی سریع نمونه ای از فعالیت های با شدت متوسط است و شامل راه رفتن و صحبت کردن است اما فرد قادر به خواندن نیست. با فعالیت بدنی شدید، فقط می توانید چند کلمه را بدون حبس کردن نفس  بگویید. صرف نظر از شدت، هدف این است که در طول روز فعال تر باشید.

دیگر بهانه‌ای نیست

شاید شنیده باشید که تناسب اندام مهم است، اما شاید مشغول شروع یک حرفه یا تشکیل خانواده بوده اید. اگر فعالیت بدنی در اولویت نبوده است، از هم اکنون با تعیین اهداف معقول شروع کنید. با فعالیت هایی که از آنها لذت می برید شروع کنید و به آرامی استقامت خود را افزایش دهید. برای ادامه مسیر، هر فعالیت بدنی را که انجام می دهید در یک دفترچه یادداشت کنید. زندگی پر از بهانه است، اما فعالیت بدنی باید بخشی ضروری از زندگی شما باشد. تناسب اندام به شما کمک میکند که از درون و بیرون جوان بمانید و می تواند به شما کمک کند تا با احساس قوی و سلامتی چند دهه آینده را بگذرانید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=26454
  • منبع : https://www.irna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.