• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
تسریر گزارش می‌دهد؛

قراردادی برای توزیع نانوداروی ضدسرطان در چین و بخش‌هایی از آسیا

  • کد خبر : 25230
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
قراردادی برای توزیع نانوداروی ضدسرطان در چین و بخش‌هایی از آسیا
شرکت لیانبیو برای توزیع نانوداروی ضدسرطان در چین و دیگر بازارهای آسیا قرارداد امضاء کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، بر اساس این قرارداد، لیانبیو توسعه و تجاری‌سازی این نانودارو (NBTXR3) را در چین، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند به عهده می‌گیرد. این نانودارو یک تقویت‌کننده درمان سرطان است که از نانوذرات اکسید هافنیوم تشکیل شده‌است. این ترکیب یک‌بار به‌صورت داخل توموری تزریق شده و با پرتودرمانی فعال می‌شود. این محصول دارویی مرکب از نانوذرات بلوری است که برای افزایش کارایی پرتودرمانی ساخته شده‌است. این نانودارو قبل از تابش پرتو به بیمار به‌صورت وریدی تزریق می‌شود.

شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix) توسعه‌دهنده این نانودارو، امتیاز توزیع این دارو را به شرکت جانسن فارماکیوتیکال داده است و شرکت لیانبیو امتیاز توسعه و توزیع در بازار چین و بخشی از آسیا را از شرکت جانسن دریافت کرده است.

کنستانتین پوکلوف، رئیس هیئت مدیره لیانبیو، گفت: این نانودارو پتانسیل بهبود را در برخی تومورهای جامد نشان داده است. ما معتقدیم که این معامله بر اساس اعتقاد راسخ لیانبیو به این نانودارو برای موفقیت در بازار آسیا انجام شده است.

لورن لوی، از مدیران شرکت نانوبیوتیکس می‌گوید: لیانبیو به عنوان شریک مهم در آزمایش‌های بالینی این نانودارو برای سرطان سر و گردن با ما همکاری کرده است. ما مشتاقانه منتظر ادامه پیشرفت بالینی این نانودارو در آسیا و ارائه گزینه‌های جدید درمانی برای افراد نیازمند در سراسر جهان هستیم.

به نقل از ستاد نانو، این نانوداروی ضدسرطان در هر تومور جامدی که می‌تواند با رادیوتراپی و در هر ترکیب درمانی، به‌ویژه مهار کننده‌های بازرسی ایمنی درمان شود، استفاده ‌می‌شود. بیشتر سرطان‌های سر و گردن از اپی‌تلیوم مخاطی در حفره دهان، حلق و حنجره گرفته می‌شوند. در مجموع آنها به‌عنوان سرطان سر و گردن (HNSCC) شناخته می‌شوند. جراحی و رادیوتراپی گزینه‌های درمانی پایه برای اکثر بیماران مبتلا به این عارضه مرحله اولیه در نظر گرفته می‌شوند، اما این درمان‌ها با عوارض قابل توجهی همراه است.

نانوذرات NBTXR3 که توسط شرکت نانوبیوتیکس ساخته شده، برای مقابله با تومورهای جامد سرطان سر و گردن طراحی شده است. نتیجه کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهد هنگامی‌که در رادیوتراپی از این نانودارو استفاده می‌شود، در کشتن سلول‌های سرطانی و در کنترل رشد تومور مؤثرتر است. علاوه‌بر این، فراتر از اثرات این نانودارو به‌عنوان عامل واحد، مطالعات نشان داده‌اند که اثر ضد توموری درمان شیمی درمانی مبتنی بر سیس پلاتین هنگام ترکیب با این نانودارو بهبود یافته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=25230
  • منبع : https://www.isna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.