• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
محققان پیشنهاد می کنند؛

تحریک نخاع می تواند افسردگی را تسکین دهد

  • کد خبر : 24589
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۸:۳۴
تحریک نخاع می تواند افسردگی را تسکین دهد
تحقیقات جدید نشان می دهد که نخاع ممکن است راهی برای خلق و خوی بهتر و حتی پایانی برای افسردگی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه سینسیناتی تاکید کردند که مطالعه آزمایشی آنها در مورد تأثیر اصلاح نخاع در تسکین افسردگی در مراحل اولیه است.

با این حال، این تیم گفت، به نظر می‌رسد جلسات ۲۰ دقیقه‌ای مزایای سلامت روانی را برای شرکت کنندگان به همراه داشته باشد. همانطور که دانشمندان توضیح دادند، طناب نخاعی به عنوان نوعی شاهراه عصبی عمل می‌کند و اطلاعات را از سراسر بدن به مراکز خلقی مغز منتقل می‌کند.

محققان این نظریه را مطرح کردند که تعبیه بیش از حد اطلاعات در این مسیر ممکن است بر مغز غلبه کند و در افسردگی نقش داشته باشد. دکتر «فرانسیسکو رومو-ناوا»، نویسنده ارشد این مطالعه، یک روش غیرتهاجمی تحریک نخاع را طراحی کرد که به ثبت رسانده است.

رومو-ناوا، دانشیار پژوهشی در بخش روانپزشکی دانشگاه توضیح داد: «تصور می‌شود که تحریک نخاع به مغز کمک می‌کند تا با کاهش نویز یا کاهش سیگنال‌های بیش فعالی که ممکن است در طول سندرم افسردگی وجود داشته باشد، خود را آنطور که باید تعدیل کند.» کارآزمایی فعلی کوچک بود، و فقط شامل ۲۰ بیمار مبتلا به افسردگی بود.

سه بار در هفته به مدت هشت هفته، نیمی از بیماران ۲۰ دقیقه تحت درمان تحریک نخاعی قرار گرفتند، در حالی که نیمی دیگر تحت درمان ساختگی قرار گرفتند، جایی که ستون فقرات آنها جریان الکتریکی دریافت کردند که کمتر از آستانه لازم برای هر تأثیری بود.

او در بیانیه خبری دانشگاه توضیح داد: «ما از جریانی استفاده کردیم که آنقدر کوچک است که حدود ۱۰ برابر کوچک‌تر از جریان شناخته شده برای ایجاد آسیب بافتی است.»

به گفته محققان، به نظر می‌رسد بیمارانی که درمان واقعی را دریافت کردند، در مقایسه با بیمارانی که درمان ساختگی را دریافت کردند، کاهش بیشتری در علائم افسردگی داشتند. اما به گفته محققان، از آنجایی که گروه مطالعه بسیار کوچک بود، برای نتیجه گیری قطعی خیلی زود است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=24589
  • منبع : https://www.mehrnews.com/news

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.