• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

تمهیدات دولت برای تسهیل آموزش دانش‌آموزان روستایی

  • کد خبر : 23378
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
تمهیدات دولت برای تسهیل آموزش دانش‌آموزان روستایی
نداشتن دسترسی به مراکز آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم اگرچه به عنوان مهمترین علت بازماندن کودکان از تحصیل روستایی محسوب می‌شود اما معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ایجاد خوابگاه و پیش‌بینی سرویس تردد برای رفع این مشکل خبر داده است.

به گزارش تسریر به نقل از خبرگزاری ایرنا، بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان یکی از مشکلات نظام آموزشی است و متولیان آموزش عمومی تلاش می‌کنند با ارائه تسهیلاتی به کودکان در مناطق دور افتاده، امکان تحصیل آنان را فراهم و عدالت آموزشی را برقرار کنند.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، در سال تحصیلی گذشته نرخ ترک تحصیل دانش آموزان در ایران در دوره ابتدایی ۱.۲۰ درصد، متوسطه اول ۵.۴۷ درصد و متوسطه دوم ۴.۰۴ درصد بوده و در کنار آن سهم بازماندگان از تحصیل در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم به رقم ۹۲۹ هزار و ۷۹۸ نفر رسیده است. در مجموع افراد بازمانده از تحصیل در این سه دوره آموزشی، تعداد کل پسران بازمانده از تحصیل با رقمی بیشتر از دختران به ۴۸۹ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

وزارت آموزش و پرورش با هدف کاستن از آمار کودکان بازمانده از تحصیل و نیز دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، طرح شهید محمودوند را اجرا کرده است که به گفته رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش در قالب این طرح بیش از ۲۴۰ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی و حدود ۷۰ هزار نفر از آنها به مدرسه بازگشتند و این مسیر ادامه دارد.

به گزارش تسریر به نقل از خبرگزاری ایرنا، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگویی درباره اقداماتی که برای دختران بازمانده از تحصیل انجام شده است، اظهار داشت: یکی از مباحث مطرح در سفرهای استانی دولت، اختصاص بودجه به افراد بازمانده از تحصیل است که بیشتر آنها در روستاها زندگی می‌کنند و به دلیل دوری مسیر، امکان استفاده از امکانات آموزشی روستاهای اصلی را ندارند. وی افزود: برای رفع این مشکل دو راهکار شامل ایجاد خوابگاه و وسیله حمل و نقل دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود که اغلب برای دختران تدارک دیده می‌شود. خزغلی خاطرنشان کرد که در سایه این پیگیری‌ها امسال وضعیت بهتر شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اعزام معلم به مناطق محرومی که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دارند، گفت: اگر تعداد دانش‌آموزان در آن منطقه به اندازه‌ای باشد که امکان تشکیل کلاس درس وجود داشته باشد، معلم اعزام می‌شود اما اگر تعداد افراد کم باشد، امکانات برای حضور آنان در روستاهای اصلی فراهم می شود.

به گزارش تسریر به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز به تازگی با اشاره به اینکه راه اندازی مدارس شبانه روزی برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق کمتر برخوردار است، از ارائه بسته‌های آموزشی در پویش جهاد علمی به دانش آموزان خبر داده است که بهترین دبیران در دروس مختلف اقدام به تدریس و آموزش دروس شاخه نظری کرده‌اند. وی با بیان اینکه بسته‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی آماده شده است، گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش در سطوح مختلف برای فراهم کردن زمینه علم‌آموزی مطلوب و باکیفیت برای فرزندان ایران اسلامی است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=23378
  • منبع : https://www.irna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.