• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

کرونای طولانی مدت باعث بروز تپش قلب می‌ شود

  • کد خبر : 21728
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کرونای طولانی مدت باعث بروز تپش قلب می‌ شود
به گفته متخصصان، تپش قلب یکی از علائم رایج کرونای طولانی مدت است.

به گزارش تسریر، بسیاری از افراد تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم مربوط به آن هستند که به این شرایط کرونای طولانی مدت گفته می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که لازم است افراد در این دوره زمانی، به میزان کافی استراحت کنند، از رژیم غذایی سالم پیروی کنند و به صورت منظم ورزش انجام دهند.

عوارض کرونای طولانی مدت
بیماری کووید -۱۹ ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد در حالی که برخی افراد دچار کرونای بدون علامت می‌شوند. بیشتر افراد مبتلا به این بیماری در عرض چهار هفته کاملاً بهبود پیدا می‌کنند، اما برخی دیگر تا هفته‌ها یا ماه‌ها پس از آن درگیر علائم مربوط به کرونا هستند. بعضی از علائم کرونای طولانی مدت شامل خستگی، تنگی نفس و درد عضلانی می‌شود.

مشکل قلبی ناشی از کرونای طولانی مدت
به گفته متخصصان تپش قلب یکی از علائم رایج کرونای طولانی مدت است. تپش قلب یا ضربان سریع قلب معمولاً بی‌ضرر است، اما اگر با دیگر مشکلات قلبی مانند درد قفسه سینه، بدن درد و تنگی نفس همراه باشد، می‌تواند نگران‌کننده باشد. کووید -۱۹ یک بیماری سیستمیک در نظر گرفته می‌شود و فقط یک بیماری تنفسی نیست؛ حتی اگر ویروس از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن شود بدن افراد مختلف نیز به روش‌های متفاوتی نسبت به این عفونت واکنش نشان می‌دهد.

کووید -۱۹ فقط یک بیماری تنفسی نیست
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا نه تنها باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود، بلکه بر دیگر اندام‌های بدن نیز تاثیر منفی می‌گذارد. بیماری کووید -۱۹ باعث بروز التهاب بیش از حد می‌شود همچنین ممکن است خون در هر نقطه از بدن لخته شود. به گفته متخصصان، بیماری کووید -۱۹ عروق خونی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین صورت به اندام‌های خاص بدن آسیب وارد می‌کند.

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک
تپش قلب معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست، اما در صورتی که ادامه‌دار شود یا با دیگر علائم مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس یا احساس ضعف همراه شود باید به پزشک مراجعه کنید. دانشمندان همواره در حال کشف یک روش درمانی موثر برای کرونای طولانی مدت هستند، اما اعلام کرده‌اند که پیروی کردن از سبک زندگی سالم، کاهش مصرف کافئین، مصرف یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه، سبزیجات و فیبر، پرهیز از مصرف غذاهای دارای چربی اشباع شده، نمک و قند می‌تواند به کاهش علائم کرونای طولانی مدت کمک شایانی کند. همچنین، ورزش منظم مانند ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

علائم جدید کرونای طولانی مدت
علائم کرونای طولانی مدت معمولاً شامل سرفه مداوم، خستگی و بدن درد می‌شود؛ این بیماری باعث بروز مشکلات عصبی مانند مشکل در تمرکز، سردرد، اختلالات خواب و سرگیجه می‌شود. از دست دادن بویایی یا چشایی، افسردگی یا اضطراب نیز جزو علائم کرونای طولانی مدت است. برخی افراد نیز مشکلات گوارشی مانند اسهال و معده درد را گزارش کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21728
  • منبع : ایمنا

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.