• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

ریختن شیر داخل چای صحیح است یا غلط ؟

  • کد خبر : 21706
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
ریختن شیر داخل چای صحیح است یا غلط ؟
چای یکی از رایج ترین آشامیدنی های موجود در ایران و بسیاری از نقاط جهان است آیا می دانستید برخی از افراد چای را با شیر مخلوط می کنند؟

به گزارش تسریر، احتمالاً کسانی که به مصرف چای علاقه دارند، فقط آن را به دلیل رضایت خودشان میل می کنند. بیش از ۲ میلیارد نفر در کل جهان چای مصرف می کنند. بسیاری از افراد نیز تمایل دارند مقدار کمی شیر به فنجان چای خود اضافه کنند که علت آن هم طعم دهی به چای است اما متخصصان به این نتیجه رسیده اند که چند قطره شیر می تواند همه خواص چای را به طور کامل خنثی کند اما این اتفاق چگونه ممکن است؟

چه چیزی در چای وجود دارد ؟
در حالی که بسیاری از افراد چای را یک نوشیدنی آرامش بخش می دانند اما باید بدانیم که چای فوایدی هم دارد . داخل چای مواد فعالی وجود دارد که روی سلامتی افراد تاثیر گذار است. چای سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هاست که سیستم ایمنی را تقویت می کند و سطح قند خون را کنترل کرده و آسیب سلول ها را می کاهد و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند اما اگر شیر به چای اضافه کنید، تمام خواص مربوط به سیستم قلبی عروقی از بین می رود.

شیر چگونه روی چای اثر می گذارد ؟
متخصصان اثرات چای را روی سیستم قلبی عروقی مطالعه کردند و چای خالی، چای با آب و چای با شیر را مورد بررسی قرار دادند. چنانچه در بخش سلامت نمناک میخوانید آن ها به این نتیجه رسیدند که چای رگ های خونی را آرام می کند و جریان خون را بهبود می بخشد اما زمانی که شیر به آن اضافه شود، این خواص از بین می رود. محققان باور دارند که علت آن کازئین موجود در شیر است، کازئین پروتئین موجود در شیر می باشد.

پس چه کاری می توان انجام داد ؟
چای سیاه همراه با شیر و کمی شکر می تواند یک راه حل مناسب برای افرادی باشد که عادت دارند چای را با شیر مخلوط کنند اما به طور کلی اگر نمی خواهید فواید چای را از بین ببرید، بهتر است این روش را کاملاً فراموش کنید. سعی کنید چای را همراه با عسل و لیمو نوش جان کنید یا چای را خالی بنوشید و چیزی به آن اضافه نکنید. البته که رعایت این دستورات در مورد مواد خوراکی سخت است اما در هر حال بهتر است سلامت خود را هم مد نظر داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21706
  • منبع : نمناک

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.