• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

قارچ گوش چیست؟

  • کد خبر : 20633
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
قارچ گوش چیست؟
عفونت گوش خارجی است که توسط یک قارچ ایجاد می شود.

به گزارش تسریر، عفونت قارچی گوش که از نظر پزشکی به آن اتومیکوزیس گفته می شود، عفونت گوش خارجی است که توسط یک قارچ ایجاد می شود. گوش خارجی از سه قسمت مختلف تشکیل شده است: تراگوس، مارپیچ و لوبول (لاله گوش).

عفونت قارچی گوش می تواند هر سه قسمت گوش را درگیر کند. همچنین می تواند کانال گوش را که گوش خارجی را به پرده گوش متصل می کند، تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، عفونت‌های قارچی مجرای گوش شایع‌ترین شکل اتومیکوزیس هستند.

عفونت های قارچی گوش معمولاً در یک گوش اتفاق می افتد. تصور می شود که آنها تا ۱۰٪ از جمعیت را در مقطعی از زندگی خود تحت تأثیر قرار می دهند و بیشتر موارد در بزرگسالان ۳۰ ساله ظاهر می شوند.

علائم عفونت قارچی گوش، عبارتند از:

خارش
گوش درد
از دست دادن شنوایی
صدای زنگ در گوش (وزوز گوش)
ترشحات گوش که می تواند رنگ های متفاوتی داشته باشد (زرد، سفید، خاکستری، قهوه ای یا سبز)
گوش های شما نیز ممکن است قرمز، متورم و ملتهب شوند. پوست گوش آسیب دیده نیز ممکن است پوسته پوسته شود. عفونت های قارچی گوش بدون درمان از بین نمی روند. اگر علائمی را تجربه کردید، باید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

علل و عوامل خطر قارچ گوش چیست؟

علت این نوع عفونت گوش، قارچ است. جنس های مختلفی از قارچ ها وجود دارد که می توانند منجر به بروز این بیماری شوند. دو موردی که بیشتر باعث عفونت قارچی گوش می شوند کاندیدا و آسپرژیلوس هستند.

کاندیدا همچنین باعث بیشتر موارد عفونت های قارچی می شود، در حالی که آسپرژیلوس می تواند منجر به واکنش های آلرژیک، عفونت های ریوی و عفونت در سایر اندام ها شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20633

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.