• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
دکتر رضوان محاب تاکید کرد:

درمان شکست عاطفی با نوروتراپی

  • کد خبر : 16651
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
درمان شکست عاطفی با نوروتراپی
دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی با بیان اینکه درمان شکست عاطفی با نوروتراپی امکان پذیر است گفت: بسیاری از افراد شکست عشقی را همراه با فشار زیادی تحمل می‌کنند و بدون هیچ درمان درستی با آن روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش تسریر، دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی در تشریح درمان شکست عاطفی با نوروتراپی گفت: بسیاری از افراد شکست عشقی را همراه با فشار زیادی تحمل می‌کنند و بدون هیچ درمان درستی با آن روبه‌رو می‌شوند. این اتفاق موجب می‌شود که به بسیاری از مشکلات روحی و روانشناختی مبتلا شوند.
وی ادامه داد: زمان جدایی از فردی که دوستش داریم، تغییرات عجیبی در مغز ما اتفاق می افتد: قسمت آمیگدال و قشر پیش‌پیشانی مغز، که مسئول قضاوت و درک احساسات منفی هستند، ناگهان خاموش می‌شوند و به طور همزمان بخشی از مغز که مسئول حس سرخوشی ناشی از پاداش است، از فعالیت می‌افتد.
متخصص روانشناسی افزود: این حالت باعث می شود تا تشویق شویم دوباره به ارتباط قطع شده برگردیم یا اینکه دوران سختی داشته باشیم.
وی ادامه داد: سوال اینجاست که: تمایل به مرور مداوم خاطرات عشق از دست رفته، به خاطر کدام هورمون رخ می‌دهد؟ تحقیقات نشان داده پایین آمدن سروتونین که مرتبط با افکار وسواسی است در این امر نقش دارد.

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی
دکتر محاب افزود در حقیقت افراد عاشق همان طور که معتادها در پی یافتن مواد برای برطرف کردن خماری خود هستند، در پی وصل مجدد هستند.
وی ادامه داد: برای خارج شدن از شکست عشقی، می توان با توجه به تغییرات ایجاد شده در مغز، از درمان های نوروتراپی برای فراموش کردن و کنار آمدن راحت‌تر با دوران سخت شکست عاطفی استفاده کرد.
متخصص روانشناسی افزود : جالب است بدانید، دستگاهی اختراع شده است که به‌واسطه آن می‌توان مغز را تحریک الکتریکی کرد و تا حدودی در احساسات ما نسبت‌ به پدیده‌ها و اتفاقات اطرافمان دست برد و مداخله کرد. “TDCS” یکی از این ابزارهای فیزیولوژیکی است که در علم توان‌بخشی شناختی برای بهبود وضعیت روانی و سلامت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم به‌وسیله مداخلات TDCS می توان به افراد در درمان شکست عاطفی کمک کرد تا بین شناخت و هیجان خود تعادل ایجاد کنند. در حقیقت این درمان سبب بالارفتن سطح فکر، در فرد دچار شکست عشقی می‌شود و از همین رو این دستگاه به افراد کمک می‌کند با شرایط بهتر سازگار شوند و به‌درستی تصمیم‌گیری کنند.
متخصص روانشناسی افزود: ما با استفاده از TDCS فعالیت قسمت‌های مختلف مغز را تعدیل می‌کنیم تا فرد به ثبات رفتاری، هیجانی و شناختی مناسبی دست‌ یابد و به راحتی از دوران شکست عشقی خود خارج شود.
وی یادآورشد : در نتیجه، عبور از شکست عشقی به صورت اصولی و با کمک یک متخصص بهترین راهکاری است که می‌توان در مواجهه با آن انجام داد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16651

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.