• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0
دکتر رضوان محاب:

درمان سردرد های عصبی مزمن با نوروتراپی

  • کد خبر : 15960
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
درمان سردرد های عصبی مزمن با نوروتراپی
دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی با بیان اینکه درمان سردردهای عصبی مزمن با نوروتراپی امکان پذیر است گفت: حمله میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند.

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی در گفتگو با تسریر در تشریح درمان میگرن و سردرد تنشی با نوروتراپی گفت: میگرن یک سردرد شدید یک طرفه است، که می‌تواند ضربان دار و همراه تپش در سر باشد. اکثر بیماران یک حمله را در طول هفته تجربه می‌کنند و اصولا بین ۲ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد. که ممکن‌ است باعث، حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود. بعضی از انواع بیماری میگرن، ممکن است همراه با علایم حسی هشدار دهنده به صورت توهمات و جرقه‌های بینایی، نقاط کور و یا سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها باشد.
متخصص روانشناسی ادامه داد: حمله میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط در جایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد.
وی ادامه داد: نوع دیگری از سردردها، سردردهای عصبی یا تنشی هستند که جزو شایع‌ترین سردردها هستند.

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

محاب افزود: سردرد عصبی می‌تواند منجر به درد خفیف، متوسط یا شدید در سر و گردن و پشت چشم شود. برخی افراد می‌گویند که سردرد عصبی مانند نوار سفتی است که به دور پیشانی آن‌ها بسته شده است. بیشتر افرادی که دچار سردرد عصبی می‌شوند معمولا آن را به‌صورت دوره‌ای تجربه می‌کنند. این سردردها به‌طور متوسط ماهی یک یا دو بار رخ می‌دهند. بااین‌حال، سردرد عصبی می‌تواند مزمن نیز باشد.
وی ادامه داد: سردردهای عصبی مزمن شامل سردردهایی هستند که بیشتر از ۱۵ روز در یک ماه طول می‌کشند. زنان دو برابر مردان به سردرد عصبی مبتلا می‌شوند.
متخصص روانشناسی افزود: خوشبختانه درمان های نوروتراپی در درمان این سردردها بسیار موثر هستند و نتایج درمانی بسیار خوبی به همراه دارند.
وی ادامه داد: از بین درمان های نوروتراپی درمان TDCS درمانی بسیار خوب و بدون عارضه برای درمان سردردهای میگرنی و عصبی است.
دکتر رضوان محاب افزود:در درمان TDCS کاری میکنیم تا کلسیم به داخل سلول های عصبی مغز وارد شود، در نتیجه این عمل فرایندی صورت می‌گیرد که نتیجه آن رسیدن مواد غذایی گلوکز و اکسیژن به مغز است.
وی در پایان یادآورشد: رسیدن گلوکز و اکسیژن به نواحی مشخص شده توسط متخصص، فعالیت و کارکرد سلول های عصبی افزایش می یابند که با این افزایش فعالیت سلول های عصبی مغز ترمیم پیدا کرده و در نهایت سردردهای میگرنی و عصبی کاهش و درمان خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15960

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.