• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0
دکتر رضوان محاب تاکید کرد:

وسواس کندن مو اختلال روانی است

  • کد خبر : 2412
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
وسواس کندن مو اختلال روانی است
دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی گفت: وسواس کندن مو یک اختلال روانی است که فرد با وجود تلاش برای متوقف کردن خود، به طور مکرر و غیر قابل تحمل موی خود را از پوست سر، ابرو و دیگر نقاط بدن بیرون می‌کشد.

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تسریر درباره اختلال وسواس کندن مو یا تریکوتیلومانیا، گفت: شما تاکنون درگیر کندن موی خود بوده‌اید؟ در اطرافیانتان کسی را می‌شناسید که دچار این اختلال باشد؟ آیا می دانید به این حالت وسواس کندن مو گفته می شود.
مدرس دانشگاه افزود: وسواس کندن مو یا تریکوتیلومانیا، یک اختلال روانی است که فرد با وجود تلاش برای متوقف کردن خود، به طور مکرر و غیر قابل تحملی موی خود را از پوست سر، ابرو و دیگر نقاط بدن بیرون می‌کشد.
وی ادامه داد: این بیماری باعث می شود که فرد به قدری به موکندن خود اشتغال ذهنی داشته باشد و از این واقعیت غافل شود که به ظاهرخود لطمه بزند، این بیماری در برخی افراد ممکن است چند دهه ادامه یابد.

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

دکتر رضوان محاب افزود: افراد مبتلا به این اختلال مخفیانه و فقط زمانی که تنها هستند به این کار می پردازند. این افراد با پوشیدن کلاه یا آرایش کردن مو به صورتی که لکه‌های تاسی را بپوشاند، سعی دارند آسیبی که به خود وارد کرده اند را پنهان کنند. در طی این اختلال امکان دارد همه مناطق بدن مثل: موهای سر و سپس ابرو، مژه درگیر این اختلال شود اما کندن موی سر شایع‌تر است.
وی ادامه داد: شروع این بیماری اغلب بین ۱۰ تا ۱۳ سالگی رخ میدهد، ولی در سنین بالاتر نیز ممکن است شروع شود و اغلب یک مشکل مادام العمر است و بیشتر در زنان شایع است.
متخصص روانشناسی یادآورشد: اگر نمی توانید از کشیدن موهای خود دست بکشید و یا به خاطر کشیدن موهای خود، احساس ناخوشایند یا شرمندگی دارید، باید اطلاع داشته باشید که این حالت تنها یک عادت بد نیست بلکه یک اختلال مربوط به سلامت روانی است و بعید است که بدون درمان بهبود یابد. پس به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری بلافاصله بعد از شروع علائم با روانپزشک و روانشناس خود ملاقات داشته باشید.

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2412

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.