• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

پاکسازی کبد و بدن بعد از ماه رمضان

  • کد خبر : 13433
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
پاکسازی کبد و بدن بعد از ماه رمضان
جسم با هضم هرچیز قابل استفاده در ماه مبارک رمضان، مواد زائد را نیز از خود دور کرده است و برای ادامه سلامتی جسم و تقویت آن، نباید با پرخوری بار دیگر بدن و دستگاه گوارش را با تعداد بالای وعده‌های غذایی غافلگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، «محمدمهدی سالاری» پژوهشگر ایرانی اسلامی گفت: بعد از یک ماه روزه‌داری، برای تداوم پاکسازی کبد و بدن باید به استفاده از شربت‌ها و دم نوش‌های مورد توجه طب سنتی توجه بیشتری شود؛ شربت جلاب «ترکیب گلاب، نبات و زعفران» شربت خاکشیر و تخم شربتی، شربت آبلیمو و عسل، دم نوش بابونه و بادرنجبویه توصیه می‌شود.

وی افزود: با رعایت نکات طب سنتی در انتخاب مواد غذایی بهتر است برای تقویت بدن از خوردنی‌هایی استفاده کرد که لطیف و سبک باشد تا هضمشان برای بدن آسان باشد؛ غذا‌هایی مثل آبگوشت، تخم مرغ عسلی و برای میان وعده کاهو و مصلحش سرکنگبین توصیه می‌شود.

پژوهشگر ایرانی اسلامی تاکید کرد: باید مواد غذایی با طبع گرم و‌ تر مانند انواع آش‌های معتدل و خوراک‌های مقوی و خورشت‌های سنتی را در برنامه غذایی قرار داد تا با تقویت بدن، رطوبت از دست رفته نیز جبران شود.

سالاری گفت: برای میان وعده باید سراغ خوراکی‌هایی مانند انواع حلوا‌های مورد توصیه طب سنتی، آجیل و خشکبار، مغز تخم کدو و کنجد رفت که دارای انرژی و ریز مغذی‌های لازم برای بدن باشند.

وی همچنین برای رفع مشکلات گوارشی بعد از ماه رمضان افزود: برای تقویت دستگاه گوارش و همچنین پیشگیری از یبوست بهتر است از سبزی‌ها و میوه‌های ملین و دارای فیبر در وعده‌های غذایی استفاده و اول و آخر غذا حتماً نمک خورده شود، پالوده سیب، ۲۱ عدد مویز ناشتا، استفاده از نان و برنج سبوس‌دار، انواع آلو، انجیر و استفاده از روغن زیتون در طبخ غذا توصیه‌هایی است که از یبوست بعد از روزه داری جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=13433

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.