• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبر داد

تامین کیت تشخیص اومیکرون

  • کد خبر : 1187
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
تامین کیت تشخیص اومیکرون
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: کیت‌های اومیکرون به اندازه کافی در کشور تامین شده و دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، سید حسین صفوی اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت‌های تشخیصی در کشور وجود نداشت. در ابتدا کیت‌های تشخیصی به صورت وارداتی تأمین شد و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که در خصوص کیت‌های آزمایشگاهی فعالیت داشتند شروع به تولید این کیت‌ها کردند.

وی گفت: از آنجایی که تست و رصد کرونا بسیار اهمیت داشت لذا تعداد زیادی تست کرونا در کشور صورت گرفت و کیت‌های آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا از طریق شرکت‌های داخل کشور تأمین شد و تعداد بسیاری از این کیت‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران در ادامه افزود: در خصوص کیت‌های اومیکرون هم در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده کیت‌های آزمایشگاهی در حال تولید هستند و تعدادی از این کیت‌های تولید شده در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه‌ها می‌توانند این تست را انجام بدهند.

وی همچنین گفت: ما روزانه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تست انجام می‌دهیم و برای تشخیص کرونا، کیت‌هایی که در کشور وجود دارد کفایت می‌کند و می‌تواند کرونا را تشخیص بدهد.

صفوی در پایان گفت: از جهت الگوهای اپیدمیولوژیک تشخیص نوع ویروس هم اهمیت دارد و کیت‌های اومیکرون به اندازه کافی تأمین شده و در اختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1187

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.