• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

کاهش ۱۰ درصدی عوارض نرخ حمل پسماندهای پزشکی

  • کد خبر : 10700
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
کاهش ۱۰ درصدی عوارض نرخ حمل پسماندهای پزشکی
اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به اعتراض فرمانداری با کاهش ده درصدی نرخ حمل پسماندهای پزشکی و دفع زباله های بی خطر در سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران دو فوریت طرح تقویم جلسات شورا در نیمه اول سال جاری به تصویب رسید.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری در خصوص صدور مجوز برای شرکت‌های حمل و نقلی و تعیین بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل با رد اعتراض فرمانداری گفت: براساس اسناد بالادستی و قوانین کشوری سازمان تاکسیرانی مجاز به صدور پروانه برای شرکت‌های متقاضی است.

او ادامه داد: در لایحه نرخ کرایه نیز اعلام کردیم سازمان تاکسیرانی اجازه صدور پروانه برای شرکت‌های متقاضی حمل و نقلی را دارد که ۲ درصد از قرارداد و ۲۰ میلیون ریال بابت صدور مجوز دریافت می‌کند و این بر اساس قانون بوده واعتراض فرمانداری به این مصوبه را درست نمی‌دانیم.

 اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری را وارد ندانسته و آن را رد کردند.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری به بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی در سال ۱۴۰۱ در دستور بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مورد اعتراض فرمانداری گفت: موضوع خاصی نیست. قبلا اعداد مشخص شد و در فرمانداری اگر توضیحی می‌خواستند، توضیح تکمیلی داده و قانع می‌شدند. هیات تطبیق فرمانداری چند بند را قبول کردند و در یک بخش ابهامی داشتند و قرار شد در اینجا آن را بررسی کنیم

او ادامه داد: قرار شد آبونمان ماهی ۱۳۰ هزار تومان را حذف کنیم و ده درصد از آنچه به فرمانداری اعلام کردیم کاهش دهیم و عدد را به ۱۶۴۰ تومان به ازای هر کیلوگرم جمع آوری و حمل پسماندهای پزشکی رساندیم. در مورد زباله‌های بی‌خطر و دفع آن‌ها نیز ۱۰ درصد هزینه را کاهش دادیم.

 اعضای شورای شهر تهران با تغییرات اعمال شده در مصوبه موجود موافقت کردند.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران کمیسیون نامگذاری معابر و خیابان‌های شهر تهران برگزار شد. براین اساس کوچه درمانگاه در خیابان سلمان فارسی در منطقه ۲۰ به نام شهید محمدرضا ابوطالبی نام‌گذاری شد. کوچه فجر هشتم در منطقه ۱۸ میدان الغدیر به نام شهید پرویز فرامرزی نام‌گذاری شد. همچنین یک پل به نام بهاران در منطقه ۱۷ و ۱۸ حدفاصل خیابان بهرامی به نام شهید محمدرضا بایرامی نام‌گذاری شد. کوچه قاضی عسگر در محله ۱۵ خرداد به نام شهید احمد نظری تغییر نام پیدا کرد.

همچنین پیشنهاد شد که کوچه بهنام در منطقه ۱۲ به نام شهید احمد کاظمی قهی نام‌گذاری شود و کوچه وارسته در خیابان بهار شمالی در منطقه هفت به نام شهید فریدون فراهانی تغییر نام یابد. به علاوه پیشنهاد شد کوچه کمالی در منطقه هشت در محدوده خیابان سبلان به نام شهید ابراهیم زینعلی و همچنین مجموعه ورزشی گل گندم در منطقه ۱۷ به نام شهید جواد شاعری نام‌گذاری شود.

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر تهران با تمامی نامگذاری‌ها موافقت کردند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10700
  • منبع : ایلنا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.