• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

جزئیات ارائه خدمات درمانی در نوروز

  • کد خبر : 10255
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
جزئیات ارائه خدمات درمانی در نوروز
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح جزئیات برنامه سلامت نوروزی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، نادر توکلی، با اشاره به ابلاغ طرح سلامت نوروزی، گفت: اجرای این طرح از بیست و ششم اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده و تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ در همه مراکز درمانی اجرا می‌شود.

وی افزود: بسته خدمات نوروزی به تمامی مراکز درمانی، بهداشتی، بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها به خصوص مراکز دولتی ابلاغ شده و همه این مراکز در آماده باش صد در صدی برای ارائه انواع خدمات به هموطنان هستند.

توکلی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مراکز درمانی مانند دیگر روزهای سال ادامه دارد، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن متخصصین مقیم در همه حوزه‌های درمانی و خدمات، بخش‌های ویژه شامل icu، NICU و PICU ، سایر خدمات حاکمیتی مثل دیالیز خدمات بیماران اورژانسی قلبی و عروقی یا بیماران کد ۲۴۷، همچنین بیماران مغزی که کد ۷۲۴ را شامل می‌شوند و اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات مطلوب و به موقع به مردم عزیز در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود: تعطیلات نوروز در دو مرحله پیش بینی شده و در صورت وقوع حادثه غیرمترقبه یا هر اتفاقی تخت‌های بیمارستانی همه ساماندهی شده‌اند و تمامی خدمات برای شرایط سخت بسیج شده است و کادر درمان و بهداشت به صورت کامل در ایام تعطیل در کنار مردم آماده خدمت رسانی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده و قابل قبولی با حمایت وزارت بهداشت انجام شده است، تصریح کرد: در خصوص بیماری کرونا از وضعیت پایدار و با ثباتی برخورداریم و کاهش چشمگیری هم در ابتلاء و هم بستری بیماران کرونایی داشته‌ایم.

توکلی افزود: مراکز واکسیناسیون و مراکز ۱۶ ساعته بهداشت هم در ایام تعطیل آماده ارائه خدمت هستند و همچنین مراکز بهداشتی خدمات غربالگری، تزریق واکسن و…، را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به نظارت مراکز درمانی در طول ایام تعطیل، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق کارشناسان حوزه درمان بر تمامی مراکز درمانی و کادر درمان نظارت دقیق دارد و علاوه بر این، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ایران بازدیدهای مشخص و برنامه ریزی شده‌ای را از مراکز بیمارستانی، بهداشتی، درمانی و اورژانس به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10255

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.