• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
یک متخصص کودکان خبر داد؛

بازگشت دوباره مخملک و ابتلای کودکان ۳ تا ۷ ساله

  • کد خبر : 8345
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
بازگشت دوباره مخملک و ابتلای کودکان ۳ تا ۷ ساله
احمدرضا یعقوبی با اشاره به انواع ویروس‌هایی که کودکان را تهدید می‌کند، گفت: مخملک و شبه مخملک از بیماری‌هایی است که این روز‌ها بعد از سال‌ها دوباره در کودکان ۳ تا ۷ ساله دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری آنا، احمدرضا یعقوبی متخصص کودکان اظهار کرد: آنچه این روزها دلیل مراجعه به مطب‌ها و درمانگاه‌ها به‌ویژه در کودکان با علائم سرماخوردگی  شده، آنفلوانزاست.

وی با بیان اینکه البته موارد دیگر مانند پاراآنفلوانزا و انواع کرونای غیر کووید ۱۹ نیز عامل بیماری در کودکان هستند، افزود: حتی زمستان امسال عوامل ویروسی که سال‌ها خبری از آن‌ها نبود، مانند مخملک و شبه مخملک را در برخی بیماران مشاهده کردیم.

این متخصص کودکان ادامه داد: اکنون از هر ۴۰ تا ۵۰ مراجعه روزانه، ۲ تا ۳ کودک که معمولاً در گروه سنی ۵ تا ۷ ساله هستند، با علائم مخملک به مطب مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به‌شدت سرایت پایین مخملک گفت: در صورت ابتلا به مخملک علاوه بر دانه‌های قرمزرنگ در بدن، کودک دچار تب ادامه‌دار شده و زبانش سرخ‌رنگ و پوست او نیز زبر و سمباده‌ای می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص مخملک، کودک حتماً به درمان آنتی‌بیوتیک دارد و طول دوره مصرف آنتی‌بیوتیک حداقل ده روز باید باشد. وی یادآور شد: بعضاً کودک دچار بیماری شبه مخملک نیز می‌شود که در این صورت دیگر نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارد و با درمان علامتی بعد از ۳ تا ۵ روز بهبود پیدا می‌کند.

این متخصص کودکان گفت: مخملک بیماری خطرناکی نیست اما اینکه بعد از مدت‌ها دوباره دیده‌شده، جای تعجب دارد؛ البته موارد دیگری مانند شپش در کودکان هم سال‌ها بود که نداشتیم اما الان کودکان مبتلابه شپش نیز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل واکسیناسیون، سرخک را به‌ندرت در کودکان اتباع افغانستانی می‌بینیم، افزود: اُورِیُون هم به‌ندرت دیده می‌شود و آنچه بیشتر وجود دارد، تورم غدد لنفاوی است که بعضاً مردم آن را با اوریون اشتباه می‌گیرند. یعقوبی اظهار کرد: آبله‌مرغان هم بیماری دیگری است که این روزها در کودکان شایع است و متأسفانه سرعت سرایت بالایی دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8345
  • منبع : https://ana.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.