• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

امکان محاسبه مبلغ «مستمری» با اپلیکیشن تامین من

  • کد خبر : 35639
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
امکان محاسبه مبلغ «مستمری» با اپلیکیشن تامین من
اپلیکیشن «تأمین‌ من» تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است که با ارائه ۵۱ خدمت امکان دسترسی به خدمات سازمان را تسهیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، برنامه کاربردی «تامین‌ من» که به‌منظور تسهیل در ارائه خدمات و افزایش دسترسی به خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی برای مخاطبان با ارائه ۵۳ خدمت غیرحضوری راه‌اندازی شده و از مهم‌ترین خدمات قابل ارائه در این سامانه می‌توان به مشاهده سوابق و اعتراض به سوابق بیمه‌پردازی، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، درخواست کمک هزینه بارداری، درخواست هدیه ازدواج، نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی،‌ مشاهده نسخ خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمری‌بگیران، استعلام وضعیت مستمری و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان، سرویس مشاهده لیست بازپرداخت‌های هزینه‌های درمانی و امکان پرداخت حق بیمه اختیاری و… اشاره کرد.

برنامه کاربردی «تامین‌ من» از سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی hamrah.tamin.ir و نیز از فروشگاه‌های مجازی (مانند بازار و مایکت) قابل دریافت است که البته برای استفاده از این برنامه کاربردی بر روی تلفن همراه، کاربران و ذی‌نفعان سازمان تأمین‌ اجتماعی باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام کرده باشند و چنانچه بعد از نصب برنامه کاربردی «تامین‌ من» بر روی تلفن همراه، کاربر در این سامانه ثبت نام نکرده باشد در اولین نوبت استفاده از برنامه به نشانی es.tamin.ir هدایت می‌شود تا ثبت‌نام را انجام دهد.

همچنین امکان ورود و ثبت‌نام از طریق پنجره واحد دولت هوشمند فراهم است. کلیه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در صورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئله‌ای در زمینه استفاده از این برنامه کاربردی، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام و پیگیری کنند.

در این راستا مدیریت فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی نسبت به برخی پرسش‌های مطرح شده در خصوص این اپلیکیشن پاسخ داده است:

۱- آیا از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من می‌توان فیش بیمه‌شدگان را صدور و پرداخت کرد؟

بیمه‌شدگانی که در سامانه خدمات غیرحضوری یا برنامه کاربردی تامین قرارداد بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، زنان خانوار و دانشجویان منعقد کرده اند، امکان صدور و پرداخت برگ پرداخت فراهم است.

۲- آیا از طریق اپلیکیشن «تامین‌ من»ارسال لیست انجام می‌شود؟

 با توجه به تعمیم لیست هوشمند در کل کشور، در حال حاضر ارسال لیست از طریق سامانه  es.tamin.ir صورت می پذیرد.. امکان مذکور در نگارش های آتی برنامه کاربردی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

۳-چگونه می‌توانم اپلیکیشن تامین اجتماعی من را نصب کنم؟

برای دریافت اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی به آدرس https://hamrah.tamin.ir مراجعه کنید.

۴-آیا بدون داشتن تلفن هوشمند هم می‌توان از موبایل اپلیکیشن «تامین‌ من» استفاده کرد؟

بله، در صورت نداشتن تلفن هوشمند می‌توان از نسخه وب اپلیکیشن (PWA) بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کرد.

۵-اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی را چطور بر روی سیستم عامل iOS نصب کنم؟

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی شرکت سازنده گوشی همراه با سیستم عامل iOS ، شما می‎‌توانید با استفاده از نسخه وب اپلیکیشن (PWA)  از همه‌ خدمات برنامه بهره‌مند شوید.

۶- -آیا برای استفاده از موبایل اپلیکیشن «تامین‌ من» نیاز به ثبت‌نام است؟

بله، جهت بهرمندی از خدمات برنامه کاربردی تامین  من باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی https://es.tamin.ir  و یا سامانه پنجره واحد خدمات دولت هوشمندhttps://sso.my.gov.ir  دارای حساب کاربری باشید. ایجاد حساب کاربری به صورت رایگان و برخط انجام می‌پذیرد.

۷-آیا موبایل اپلیکیشن تامین من، برای تمامی مدل‌های تلفن هوشمند قابل نصب است؟

برنامه کاربردی «تامین من» در نگارش اندروید، بر روی گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل‌ اندروید ۵ به بالا قابل نصب است. نسخه  PWA نیز بر روی تمامی گوشی‌های هوشمند قابل بهره‌برداری است.

۸-آیا ثبت درخواست کمک هزینه ازدواج از این برنامه امکان‌پذیر است؟ چگونه؟

بله. پس از ورود، نوع کاربری خود را “بیمه شده” انتخاب کنید. سپس با مراجعه به منو «هدیه ازدواج»، امکان محاسبه و ثبت درخواست کمک هزینه ازدواج وجود دارد.

۹-آیا این برنامه مبلغ مستمری را دقیق محاسبه می‌کند؟

پس از ورود، نوع کاربری خود را مستمری‌بگیر انتخاب کنید. سپس با مراجعه به منو «نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی» مخاطبین می‌توانند مبلغ مستمری استحقاقی خود را مشاهده کنند. مبلغ مستمری محاسبه شده براساس قوانین عام سازمان است و چنانچه بیمه شده از قانون خاصی استفاده کند، نحوه محاسبه مستمری متفاوت خواهد بود.

۱۰- آیا امکان عقد قرارداد بیمه از این برنامه وجود دارد؟

در حال حاضر امکان عقد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان، مشاغل آزاد و اختیاری در این برنامه فراهم شده است.

۱۱- نحوه استعلام از حمایت درمانی از این برنامه چگونه است؟

پس از ورود به برنامه، با مراجعه به منوی درمان امکان مشاهده وضعیت حمایت‌های درمانی وجود دارد.

۱۲- نحوه مشاهده ریزدستمزد بیمه شده از این برنامه چگونه است؟

پس از ورود به برنامه، نوع کاربری خود را بیمه شده انتخاب کرده. سپس با مراجعه به منوی خانه در خدمت کلیه سوابق با انتخاب هر سال می‌توان دستمزد ثبت شده را مشاهده کرد.

۱۳-آیا ثبت درخواست بازنشستگی از این برنامه امکان‌پذیر است؟

بله پس از ورود به برنامه، نوع کاربری خود را بیمه شده انتخاب کرده و سپس در منوی خانه خدمت برقراری مستمری بازنشستگی را انتخاب کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=35639
  • منبع : https://www.isna.ir

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.