• امروز : پنجشنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
امروز 8

اخبار ویژه

رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ استپ وزنی چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ شربت برون کلد برای چیست؟ چرا باید از رژیم غذایی دیابتی پیروی کرد؟ روان‌ تنی یا اختلال سایکوسوماتیک به چه معناست؟ اسکلرودرما چیست؟ گیاهان می‌توانند منبع انرژی تجدیدپذیر بعدی باشند ۲۹ روز تا انتخابات؛ واکنش‌ دولتمردان به کاندیداتوری/ چه‌کسانی می‌توانند فردا ثبت‌نام کنند؟ افتتاح بیش از ۲۶ هزار مسکن در استان تهران تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها

0
در گزارش تسریر بخوانید؛

رابطه منیزیم با سلامتی جسمی و روانی چگونه توصیف می‌شود؟

  • کد خبر : 35186
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
رابطه منیزیم با سلامتی جسمی و روانی چگونه توصیف می‌شود؟
سطوح پایین منیزیم با علائمی مانند خستگی، اضطراب و افسردگی مرتبط است سطح منیزیم اغلب در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اضطراب، ADHD و موارد دیگر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، منیزیم نقش مهمی در سلامت روان ایفا می کند، اهمیت منیزیم در اختلالات روانپزشکی مختلف هم موضوعیت دارد به گونه ای که تحقیقات نشان می دهد که سطح منیزیم اغلب در افراد مبتلا به بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب، ADHD و موارد دیگر کاهش می یابد.

خاطره اکبری در ادامه اضافه می‌کند که سطوح پایین منیزیم با علائمی مانند خستگی، اضطراب و افسردگی مرتبط است. منیزیم برای تنظیم عملکرد عصبی، فعالیت انتقال دهنده های عصبی و ترشح هورمون استرس ضروری است، که همه اینها بر سلامت و تاب آوری روانی تأثیر می گذارد.

در حالی که مکمل منیزیم می تواند برای سلامت روان مفید باشد، دوز مطلوب هنوز در دست بررسی است، با برخی از مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالاتر ممکن است برای بیماران روانپزشکی لازم باشد.

به هر شکل و به هرمیزان مصرف هر مقدار از منیزیم بایستی تحت نظارت کامل پزشک باشد. با اینکه روشن شده است که کمبود منیزیم می تواند به طیف وسیعی از مسائل سلامتی فراتر از نگرانی های مربوط به سلامت روان کمک کند.

علائم کمبود منیزیم شامل طیف وسیعی از تظاهرات فیزیکی و ذهنی است

علائم شایع کمبود منیزیم می تواند شامل انقباضات عضلانی، لرزش، گرفتگی عضلات، خستگی، ضعف، بی حسی، ریتم غیر طبیعی قلب و تشنج باشد. علاوه بر این، کمبود منیزیم ممکن است منجر به علائمی مانند کاهش اشتها، حالت تهوع، تغییرات شخصیتی و حتی شرایطی مانند پوکی استخوان و بیماری قلبی شود.

توجه به این نکته مهم است که کمبود منیزیم می تواند پیامدهای جدی برای سلامت داشته باشد و به دلیل نقش منیزیم در تولید انرژی، عملکرد ماهیچه ها و اعصاب و سلامت استخوان، بر عملکردهای مختلف بدن تأثیر بگذارد. اگر مشکوک به کمبود منیزیم هستید، توصیه می شود برای تشخیص و درمان مناسب با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

منیزیم نقش مهمی در تاب آوری فیزیکی و عملکرد ورزشی دارد. تحقیقات نشان می دهد که کمبود منیزیم می تواند عملکرد ورزشی را مختل کند و اثرات منفی استرس اکسیداتیو که در اثر نامتوزان بودن رادیکال‌ های آزاد و آنتی اکسیدان ها رخ می‌دهد را افزایش دهد.

ورزش شدید منجر به افزایش از دست دادن منیزیم از طریق عرق و ادرار می شود و اهمیت حفظ سطح منیزیم کافی برای ورزشکاران را برجسته می کند. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های منیزیم می‌توانند عملکرد ورزشی را با بهبود قدرت، قدرت و عملکرد عضلانی افزایش دهند. علاوه بر این، منیزیم در متابولیسم انرژی، جذب اکسیژن و تعادل الکترولیت ها نقش دارد که همگی برای عملکرد و ریکاوری عضلات ضروری هستند.

بنابراین، اطمینان از مصرف کافی منیزیم برای حمایت از تاب آوری فیزیکی و بهینه‌سازی عملکرد در حین ورزش حیاتی است. منیزیم فواید مختلفی را برای عملکرد بدنی ارائه می دهد و آن را برای ورزشکاران و افرادی که درگیر ورزش هستند ضروری می کند.

منیزیم برای حفظ عملکرد طبیعی ماهیچه ها، ریتم قلب و فشار خون بسیار مهم است، که همگی برای سلامتی و تاب آوری جسمانی حیاتی هستند. علاوه بر این، منیزیم در تولید و ذخیره انرژی، حمایت از عملکرد ماهیچه ها و کمک به حفظ سطح گلوکز خون، که برای عملکرد بهینه ورزش ضروری است، نقش دارد. مطالعات نشان می دهد که مکمل منیزیم می تواند عملکرد ورزشی را با بهبود قدرت، قدرت و عملکرد عضلات افزایش دهد.

علاوه بر این، منیزیم به کاهش تجمع اسید لاکتیک در ماهیچه ها کمک می کند و می تواند احساس خستگی را در حین ورزش کاهش دهد و به بهبود استقامت و عملکرد کلی کمک کند. به طور کلی، اطمینان از مصرف کافی منیزیم برای حمایت از تاب آوری فیزیکی، افزایش عملکرد ورزشی و ارتقای سلامت جسمی و روانی نکته ای کلیدی است.

خاطره اکبری روانشناس و کارشناس سلامت در خاتمه آورده است که میدانیم منیزیم برای عملکردهای مختلف بدن و عملکرد ورزشی ضروری است، اما مصرف بیش از حد مکمل می تواند منجر به اثرات نامطلوب شود. مصرف مکمل های منیزیم در صورت عدم دقت می‌تواند خطراتی داشته باشد.

برخی از خطرات مصرف مکمل های منیزیم  عبارتند از:

مشکلات گوارشی:

دوزهای بالای مکمل های منیزیم می تواند باعث اسهال، گرفتگی شکم و حالت تهوع شود.

تداخل با داروها:

مکمل های منیزیم می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند و بر جذب یا عملکرد آنها در بدن تأثیر بگذارند.

ورزشکاران باید قبل از مصرف مکمل های منیزیم با پزشک خود مشورت کنند، به خصوص اگر از داروهای دیگر استفاده می کنند.

مصرف بیش از حد بالقوه:

مصرف بیش از حد مکمل های منیزیم می تواند منجر به هیپرمنیزیمی شود که می تواند علائمی مانند فشار خون پایین، گیجی و ایست قلبی را ایجاد کند.

تأثیر منفی بر عملکرد: 

برخلاف تصور رایج، مصرف بیش از حد مکمل منیزیم در ورزشکارانی که سطح منیزیم کافی دارند، برای افزایش عملکرد ورزشی نشان داده نشده است. ورزشکاران هنگام مصرف مکمل منیزیم باید محتاط باشند و اطمینان حاصل کنند که برای تعیین دوزهای مناسب بر اساس نیازهای فردی و اجتناب از خطرات احتمالی مرتبط با مصرف بیش از حد با پزشک و مربی متخصص خود مشورت داشته اند.

تسریر مراقب سلامتی شماست!

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=35186

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.