• امروز : پنجشنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
امروز 2

اخبار ویژه

رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ استپ وزنی چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ اسکلرودرما چیست؟ گیاهان می‌توانند منبع انرژی تجدیدپذیر بعدی باشند ۲۹ روز تا انتخابات؛ واکنش‌ دولتمردان به کاندیداتوری/ چه‌کسانی می‌توانند فردا ثبت‌نام کنند؟ افتتاح بیش از ۲۶ هزار مسکن در استان تهران تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها پرداخت هزینه درمان بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تا پایان فروردین تصادف خواننده پاپ در اتوبان نیایش/ تمام کنسرت‌ها لغو شد پویش چله خدمت به یاد شهدای خدمت/ ۸ میلیون خدمت در چهل روز

0
تسریر گزارش می‌دهد؛

چرا گرم کردن و سرد کردن در ورزش مهم است؟

  • کد خبر : 34452
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
چرا گرم کردن و سرد کردن در ورزش مهم است؟
قبل از شروع ورزش باید حداقل ۱۰ دقیقه بدن را گرم کرد. هیچ وقت سریع ورزش را شروع نکنید. بدن و عضلات را کم‌کم آماده کنید. بدین ترتیب دمای بدن آرام‌آرام بالا می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، گرم کردن و سرد کردن دو مرحله مهم تمرین هستند که بدن را برای تمرین آماده و بعد از آن آرام می‌کند. 

نباید بلافاصله روند اصلی تمرین را شروع کرد و بعد از تمرین ناگهان آن را ترک کرد. تمرین بدون گرم کردم و سرد کردن می تواند بدن را تحت استرس قرار دهد و بر عضلات و مفاصل تأثیر منفی بگذارد.

چرا به گرم کردن نیاز دارید؟

گرم کردن قبل از تمرین اصلی، مجموعه‌ای از تمرینات ساده است که فرد می تواند حتی صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهد. این تمرینات ساده به بیدار شدن مفاصل، ماهیچه‌ها و رباط ها کمک می‌کند و شما را برای تمرین اصلی آماده می‌کند.

گرم کردن بدن باعث جلوگیری از آسیب دیدگی‌ها می‌شود و کارایی بدن را بالا می‌برد. مدت زمان گرم کردن باید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باشد، مثلا برای راه رفتن سریع باید پنج دقیقه بدن را گرم کرد، اما برای مسابقه بسکتبال به ۱۵ دقیقه گرم کردن بدن احتیاج است. گرم کردن بدن در زمستان طولانی‌تر انجام می‌شود.

چرا به سرد کردن نیاز دارید؟

سرد کردن نیز بخش مهمی از تمرین است که بدن را از حالت تنش به حالت استراحت می رساند. دمای بدن به حد مطلوب کاهش می‌یابد و سلول‌های عصبی آرام می‌شوند.  انجام تمرینات کششی پس از هر نوبت ورزش احتمال آسیب دیدگی، پیچ خوردگی، گرفتگی و درد را کاهش می‌دهد بعد از هر نوبت ورزش ۱۰ دقیقه بدن را بکشید تا از سرد شدن ماهیچه‌ها جلوگیری کنید.

اگر فردی بعد از دوی نیمه ماراتن بدن را سرد نکند روز بعد حتی در پیاده روی نیز دچار مشکل می‌شود و عضلات چهار سر او نمی‌توانند به خوبی فعالیت کنند. سرد کردن بدن به عضلات کمک می‌کند تا ریکاوری بهتری داشته باشند  و به حالت عادی باز گردند.

سرد کردن زمانی خوب محسوب می‌شود که ضربان قلب به تدریج کاهش یابد و سرعت حرکت به تدریج کم شود. سرد کردن می‌تواند همراه با حرکات کششی باشد. سرد کردن به صورت متوسط باید پنج ‌دقیقه به طول انجامد اما اگر ضربان قلب شما همچنان بالا بود بیشتر این کار را انجام دهید. گرفتن دوش آب یخ بعد از ورزش نیز به ریکاوری کمک بیشتری می کند.  

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=34452
  • منبع : https://www.isna.ir

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.