• امروز : پنجشنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
امروز 0

اخبار ویژه

رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ استپ وزنی چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ گیاهان می‌توانند منبع انرژی تجدیدپذیر بعدی باشند ۲۹ روز تا انتخابات؛ واکنش‌ دولتمردان به کاندیداتوری/ چه‌کسانی می‌توانند فردا ثبت‌نام کنند؟ افتتاح بیش از ۲۶ هزار مسکن در استان تهران تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها پرداخت هزینه درمان بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تا پایان فروردین تصادف خواننده پاپ در اتوبان نیایش/ تمام کنسرت‌ها لغو شد پویش چله خدمت به یاد شهدای خدمت/ ۸ میلیون خدمت در چهل روز قرص گلوریا چیست؟

0
Even Couch Potatoes Reap Health Reward From 10,000 Steps Per Day

نصف ۱۰ هزار قدم پیاده روی روزانه برای افراد بی تحرک پرفایده است

  • کد خبر : 33362
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
نصف ۱۰ هزار قدم پیاده روی روزانه برای افراد بی تحرک پرفایده است
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هر چه فرد بتواند قدم‌های بیشتری را در روز بردارد، بدون در نظر گرفتن میزان بی‌تحرکی اش، خطر مرگ زودهنگام و بیماری‌های قلبی در او کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که بیش از ۱۱ ساعت در روز بی تحرک هستند، از راه رفتن بیشتر، فواید سلامتی مشابه افراد فعال تر را برخوردار می‌شوند.

به گفته محققان، تعداد بهینه گام های روزانه برای بهبود سلامت بین ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بوده است. این میزان پیاده روی خطر مرگ را تا ۳۹ درصد و خطر بیماری قلبی را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد.

محققین دریافتند که، نیمی از این مزیت با نیمی از تلاش، در حدود ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ قدم در روز است. اساسا، هر چه تعداد قدم ها بالاتر از ۲۲۰۰ در روز باشد، با خطر کمتر مرگ و کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی متیو احمدی، محقق و فوق دکتری دانشگاه سیدنی در استرالیا، نتیجه گیری کرد: «نتایج ما نشان می دهد که زمان بی تحرکی به طور قابل توجهی با عوارضی جسمانی در ارتباط است.»

«محققان در یک نشریه خبری اضافه کردند: «ما همچنین دریافتیم که میزان فعالیت بدنی [به عنوان مثال، گام‌های] مورد نیاز برای کاهش خطر مرگ و میر و حوادث [بیماری قلبی] ممکن است کمتر از آنچه قبلاً توصیه شده بود باشد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۷۲۰۰۰ شرکت‌کننده را در UK Biobank، یک پایگاه داده بزرگ زیست‌پزشکی که به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بلندمدت ایجاد شده است، تجزیه و تحلیل کردند.

همه شرکت‌کنندگانی که در این تجزیه و تحلیل شرکت کردند، برای اندازه‌گیری فعالیت بدنی خود، به مدت هفت روز از ردیاب حرکت استفاده کردند.

میانگین تعداد گام های روزانه برای همه شرکت کنندگان کمی بیشتر از ۶۲۰۰ قدم بود. کمترین ۵ درصد از شرکت کنندگان به طور متوسط ۲۲۰۰ قدم در روز داشتند، بنابراین محققان آن را به عنوان نقطه پایین برای مرجع تعیین کردند.

میانگین زمان بی تحرکی ۱۰.۶ ساعت در روز بود، بنابراین محققان ارزیابی کردند که افراد اگر ۱۰.۵ ساعت یا بیشتر در اطراف بنشینند، بسیار کم تحرک هستند. کسانی که کمتر از آن دور می‌نشستند، کم‌تحرک‌تر محسوب می‌شدند.

به گفته محققان، پس از حدود هفت سال پیگیری، ۱۶۳۳ مرگ و ۶۱۹۰ رویداد مرتبط با قلب مانند حمله قلبی یا سکته مغزی رخ داد.

مطالعه جدید در ۵ مارس در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد.

The more steps a person can fit into their day, the lower their risk of early death and heart disease, regardless of how much a couch potato they are otherwise, a new study shows.

People who are sedentary for more than 11 hours a day gain the same health benefits from walking more as more active folks do, researchers found.

The optimal number of daily steps to improve health was between 9,000 and 10,000, researchers said. That amount of walking lowered risk of death by 39% and heart disease risk by 21%.

However, half of that benefit was achieved with half the effort, at around 4,000 to 4,500 steps a day, researchers found.

Essentially, any steps above 2,200 daily were associated with lower risk of death and reduced heart disease risk.

“Our results indicate sedentary time did not significantly modify the dose-response association of daily steps,” concluded the research team led by Matthew Ahmadi, a postdoctoral research fellow with the University of Sydney in Australia.

“We also found the amount of physical activity [eg, steps/day] needed to lower the risk of mortality and incident [heart disease] may be lower than previously suggested,” the researchers added in a journal news release.

For the study, researchers analyzed data on more than 72,000 participants in UK Biobank, a major biomedical database created as part of a long-term research project.

All of the participants included in this analysis had worn a motion tracker for seven days, to measure their physical activity.

The average daily step count for all participants was a little more than 6,200 steps. The lowest 5% of participants averaged 2,200 steps daily, so researchers set that as the bottom point for reference.

Average sedentary time was 10.6 hours a day, so researchers judged people to be highly sedentary if they sat around for 10.5 hours a day or more. Those who sat around less than that were considered to be less sedentary.

After about seven years follow-up, 1,633 deaths and 6,190 heart-related events like heart attack or stroke occurred, researchers said.

The new study was published March 5 in the British Journal of Sports Medicine.

تسریر مراقب سلامتی شماست!

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=33362
  • منبع : https://www.healthday.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.