• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
مدیرکل دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد؛

ایجاد تحول در صدور مجوز مراکز مشاوره/ کاهش طلاق با گسترش این مراکز

  • کد خبر : 32107
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
ایجاد تحول در صدور مجوز مراکز مشاوره/ کاهش طلاق با گسترش این مراکز
مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حوزه صدور مجوز مراکز مشاوره، تحولی رقم خورده است، اعلام کرد که تا ابتدای سال ۱۴۰۰، به ۳۵۰ مرکز مشاوره مجوز داده بودیم، که از آن تاریخ تاکنون حدود ۳۷۰ مرکز، مجوز دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجتبی تاجیک، درخصوص وجود همپوشانی برای صدور مجوز مراکز مشاوره توسط چند ارگان بیان کرد: سازمان بهزیستی، معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه سه مرجع در کشور هستند که مجوز مراکز مشاوره می‌دهند. سازمان نظام روانشناسی تلاش دارد با کمک علمی و بررسی صلاحیت داوطلبان، به این موضوع کمک کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هماهنگی میان سازمان بهزیستی و معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان وجود دارد که بسته به موضوعات تخصصی، هرکدام جداگانه پیگیری می‌کنند؛ به طور مثال موضوعات مربوط به طلاق و آسیب‌ها در بهزیستی و موضوعات مربوط به ازدواج و همسان‌گزینی در معاونت جوانان دنبال شود و به همین نحو می‌توان موازی کاری در ارائه خدمات به جوانان و خانواده‌های کشور را اصلاح کنند.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در حوزه صدور مجوز مراکز مشاوره، تحولی رقم خورده است؛ از ابتدای تاریخ صدور مراکز مشاوره تا ابتدای سال ۱۴۰۰، به ۳۵۰ مرکز مشاوره مجوز داده بودیم اما از سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۳۷۰ مرکز مشاوره مجوز دریافت کرده‌اند.

از کلیه افراد واجد صلاحیت در این حوزه استفاده می‌کنیم چرا که معتقدیم گسترش مراکز مشاوره در سراسر کشور به طور محسوسی در کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده موثر است.

وی با بیان اینکه تلاش شده با همکاری درگاه ملی صدور مجوز، اقدامات خوبی صورت گیرد، از افرادی که مدارک و صلاحیت لازم را در این حوزه دارند دعوت به همکاری کرد و گفت که دارندگان مدارک معتبر و متناسب با حوزه روانشناسی و مشاوره می‌توانند در آزمون صلاحیت عینی شرکت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=32107
  • منبع : https://www.isna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.