• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
تسریر گزارش می‌دهد؛

آیا فلوراید بر سلامت مغز کودکان تأثیر می‌گذارد؟

  • کد خبر : 31492
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
آیا فلوراید بر سلامت مغز کودکان تأثیر می‌گذارد؟
گزارشی جدید نگرانی‌هایی را در مورد اثرات منفی فلوراید بر سلامت مغز کودکان، به ویژه در دوران جنینی و نوزادی، برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری آنا، در پی محاکمه‌ای در سانفرانسیسکو، بحث پیرامون فلوراید در آب آشامیدنی بار دیگر داغ شده است. کارشناسان در مورد این موضوع که آیا آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) باید برای محافظت از جنین‌ها و کودکان در برابر خطر مشکلات رشد عصبی، فلوراید کردن آب آشامیدنی را ممنوع کند، اختلاف نظر دارند.

این پرونده که در حال حاضر در یک دادگاه منطقه‌ای فدرال در حال بررسی است، به دلیل پیامدهای گسترده‌ای که می‌تواند داشته باشد، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

افزودن فلوراید، یک عنصر معدنی رایج، به آب آشامیدنی، پوسیدگی دندان را در کودکان و بزرگسالان تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. با این وجود، از همان ابتدا، نگرانی‌هایی در مورد سلامتی و اثرات احتمالی فلوراید توسط برخی گروه‌های فعال مطرح شده بود.

در چند دهه گذشته، مطالعات انجام شده روی حیوانات آزمایشگاهی و جوامعی که آب آشامیدنی آنها به طور طبیعی حاوی فلوراید است، نشان داده است که سطوح بالای فلوراید می‌تواند بر رشد مغز تأثیر بگذارد.

ارزیابی اخیر منتشر نشده برنامه ملی سم شناسی (NTP) نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض سطوح بالای فلوراید می‌تواند با ضریب هوشی پایین در کودکان مرتبط باشد.

برخی از کارشناسان خواستار ممنوعیت فلوراید توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) هستند، در حالی که طرفداران فلوراید بر مزایای قابل توجه آن برای سلامت عمومی، به ویژه در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان، تأکید می‌کنند.

«مایکل کانت» (Michael Connett)، وکیل شاکیان، بر آسیب‌پذیری نوزادانی که از طریق شیر خشک تهیه شده با آب لوله ‌کشی در معرض سطوح بالای فلوراید قرار می‌گیرند، تأکید کرده و می‌گوید: این موضوع نگرانی اصلی ما را تشکیل می‌دهد.

قاضی «ادوارد چن» (Edward Chen) در دادگاه سانفرانسیسکو باید در مورد این موضوع تصمیم بگیرد که آیا آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده باید فلوراید را به عنوان یک ماده سمی طبقه‌بندی کند یا خیر.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=31492
  • منبع : https://ana.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.