• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
اخذ مجوز دانش‌بنیانی سطح ۲؛

کیت جداسازی و شمارش سلول‌های تومور گردشی ساخته شد

  • کد خبر : 31341
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کیت جداسازی و شمارش سلول‌های تومور گردشی ساخته شد
کیت جداسازی و شمارش سلول‌های تومور گردشی که توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی ساخته شده، موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیانی سطح ۲ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، فناوری توسعه‌ داده‌های شده با عنوان «کیت جداسازی و شمارش سلولهای تومور گردشی (کیت CTC) بدون تعیین اندیکاسیون بالینی» به پشتوانه عزم و پشتکار فناوران پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و با تکیه بر دانش، تدبیر و انگیزه همکاران دپارتمان فناوری های پیشرفته، موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیانی سطح ۲ (با معافیت) در اسفندماه ۱۴۰۲ شد.

این دستاورد فناورانه به عنوان دومین محصول دانش‌بنیان این پژوهشکده، پس از کیت پیش آگهی دهنده تعیین پروتکل درمانی سرطان پستان محسوب می‌شود که به این واسطه توانسته اقدام موثر دیگری در جهت ایجاد ارزش افزوده اقتصادی حاصل از تحقیقات باشد.

پژوهشکده سرطان معتمد در تلاش است علاوه بر پژوهش، درمان، تشخیص و پیشگیری از سرطان با ایجاد بسترهای رشد و توسعه فناوری ضمن تقویت انگیزه در پژوهشگران به واسطه ایجاد ارزش از نوآوری‌های فناورانه، راهکارهای جدید و عملیاتی برای کاهش رنج سرطان و افزایش امید به بهبود ارائه نموده و در راستای اعتلای نام کشورمان گام بردارد.

لازم به توضیح است، کیت جداسازی و شمارش سلول های تومور گردشی، سلول های سرطانی را از خون بیماران سرطانی جداسازی و شناسایی می کند. اثربخشی این کیت مورد ارزیابی و تایید واقع شده و مقاله آن در ژورنال‌های مطرح بین المللی به چاپ رسیده است.

این کیت در طیف گسترده ای از انواع سرطان ها از جمله: پستان، ریه، تخمدان و پروستات می تواند استفاده شود و طی بیوپسی مایع (نمونه خون ساده) امکان بررسی جهش در سرطان بیماران را به منظور مراقبت شخصی سرطان فراهم می‌آورد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=31341
  • منبع : https://www.mehrnews.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.