• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
تحقیقات نشان می‌دهد؛

درمان زخم‌های ناشی از دیابت با هوش مصنوعی ممکن شد

  • کد خبر : 30619
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
درمان زخم‌های ناشی از دیابت با هوش مصنوعی ممکن شد
متخصصان آی‌تی یک تیم استارت‌آپی ایرانی موفق به طراحی «سیستم هوشمند درمان زخم‌های دیابتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی» شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری آنا، توحید آماده، سرپرست یک تیم استارت‌آپ فعال در حوزه کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پزشکی، توضیحات اولیه‌ای از چگونگی شکل‌گیری این ایده در تیم ارائه کرد و گفت: ایده طراحی چنین سیستمی که بتواند زخم‌های ناشی از بیماری دیابت را از طریق هوش مصنوعی، اسکن و درمان کند از زمانی در ذهن تیم شکل گرفت که با سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی که بیماران دیابتی و پزشکان برای درمان این زخم‌ها با آن مواجه بودند، بیشتر آشنا شدیم.

وی در همین راستا افزود: از آنجایی که زخم‌های ناشی از دیابت با چشم انسان قابل بررسی و شناسایی نیست. تصمیم به طراحی سیستمی با بهره‌گیری از بینایی ماشین گرفتیم.

آماده، درخصوص کاربرد و مزیت این سیستم هوشمند درمان زخم‌های دیابت، توضیح داد: روش‌های درمانی زخم‌های ناشی از بیماری دیابت اغلب دارای پروسه‌های طولانی هستند. این سیستم از طریق پردازنده‌های هوش مصنوعی، روند درمانی و تشخیص این زخم‌ها را بسیار تسریع می‌کند.

سرپرست این تیم فناور به نحوه عملکرد این سیستم مبتنی‌بر هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: هوش مصنوعی بعد از اسکن تصویر زخم، نوع و شدت و عمق آن را با استفاده از طیف رنگ‌های تعریف‌شده برای پزشک معالج مشخص می‌کند. وی اضافه کرد: نکته قابل‌توجه درباره این سیستم که مزیت آن محسوب می‌شود ارائه راهکارهای درمانی بلند مدت بعد از پرسش‌های مشخصی از درمان‌گر است.

آماده درباره اعضای تیم و تخصص آن‌ها توضیح داد: تیم استارت‌آپی شامل دو پرستار و چندین متخصص آی‌تی است. این تیم فناور کشور تا کنون موفق به کسب سه مدال طلا، نقره و برنز در نمایشگاه‌های ابتکارات و اختراعات ایران و همچنین نمایشگاه‌های خارجی دبی و سوئیس شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=30619
  • منبع : https://ana.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.