• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

تا گودزیلا بودن!

  • کد خبر : 30291
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
تا گودزیلا بودن!
از سال ۲۰۱۲ با فراگیری استفاده از گوشی‌های تلفن همراه بحث شناخت نسلی و تقسیم بندی آن بیش از پیش داغ شد و نسل زد با تفاوت‌های چشمگیرش زیر ذره بین رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایرنا، از سال ۲۰۱۲ با فراگیری استفاده از گوشی‌های تلفن همراه بحث شناخت نسلی و تقسیم بندی آن بیش از پیش داغ شد و نسل زد با تفاوت‌های چشمگیرش زیر ذره بین رفت.

شناخت ویژگی نسل‌های مختلف دیدی کلان به جامعه، خانواده و خود نوجوان می‌دهد و در ادامه دسته‌بندی‌های این نسل را باهم می‌خوانیم.

نسل رشد جمعیت یا نسل Baby Boomer

حدودا بین سال‌های ۱۳۲۴ تا ۱۳۴۲ متولد شده‌اند. این نسل بعد از جنگ جهانی دوم، و در زمان رشد رفاه و رونق اقتصادی زندگی کرده‌اند و به همین دلیل رشد جمعیت زیادی در این زمان اتفاق افتاده ، این شد که این نسل را نسل Baby Boomer صدا می‌زنند.

نسل X

حدودا بین سال‌های ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ متولد شده‌اند. نسلx مانند نسل قبل، ویژگی‌ فرهنگی شاخصی نداشت، به‌خاطر همین به آن نسل X می‌گوییم. از این نسل به بعد، نام‌گذاری‌ها به همین ترتیب است. در این سال‌ها در دنیا تحولات زیادی اتفاق افتاد و در ایران هم شاهد انقلاب بودیم و تغییر برای این نسل تقریبا چیزی عادی و مرسوم است.

نسل Y

حوالی سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۲ را نسلY نام‌گذاری کرده‌اند. در این نسل اینترنت گسترش پیدا کرد و بسیاری از جریان‌ها را تغییر داد، این نسل با اینترنت و جهانی شدن رشد کرده است و با فکس و وبلاگ نویسی خاطره‌های خوبی دارد.

نسل Z

به متولدین ۱۳۷۳ شاید هم ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۷ و ۱۳۸۰ نسلZ می‌گویند. آنها بومیان دیجیتال هستند و حالا سبک زندگی در این نسل بسیار تغییر کرده است. شبکه‌های اجتماعی گسترش یافته و گوشی‌های هوشمند همه‌گیر شده‌اند. تحولاتی که ویژگی‌های این نسل را تحت تاثیر قرار داده است.

و اما نسل آلفایی‌ها!

جدیدترین نسلی که پس از سال ۲۰۱۰ در دنیایی کاملاً دیجیتالی به دنیا آمده‌اند. از آنجا که محیط آنها هیچ شباهتی به محیط نسل‌های گذشته ندارد، تربیت آنها برای والدین‌شان که در جهانی نسبتاً پنهان به دنیا آمده‌اند با چالش‌های جالبی روبه‌رو می‌شود. از آنجا که تولد نسل آلفا همچنان در حال انجام است، دامنه سنی آنها از صفر تا ۱۰سالگی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=30291
  • منبع : https://www.irna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.