• امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
امروز 0
0
تسریر گزارش می‌دهد؛

معنای خشونت شریک عاطفی: نقش سوءاستفاده‌ها و بی‌توجهی در دوران کودکی

  • کد خبر : 29828
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
معنای خشونت شریک عاطفی: نقش سوءاستفاده‌ها و بی‌توجهی در دوران کودکی
افرادی که در دوران کودکی وقایع نامطلوب مانند سوء‌استفاده، بی‌توجهی یا اختلال در عملکرد خانواده را تجربه می‌کنند، در بزرگسالی احتمال بیشتری دارد که در رابطه با شریک عاطفی خود قربانی یا مرتکب خشونت شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری آنا، بر اساس تحقیقات جدید، افرادی که در دوران کودکی وقایع نامطلوب مانند سوء‌استفاده، بی‌توجهی یا اختلال در عملکرد خانواده را تجربه می‌کنند، در بزرگسالی احتمال بیشتری دارد که در رابطه با شریک عاطفی خود قربانی یا مرتکب خشونت شوند.

این مطالعه که در مجله پیشرفت و آسیب‌شناسی روانی (Development and Psychopathology) منتشر شده است، به مسئلۀ خشونت شریک عاطفی می‌پردازد که شامل آسیب جسمی، جنسی و عاطفی به شریک زندگی می‌شود. مطالعات قبلی ارتباط بین تجارب نامطلوب دوران کودکی و خشونت شریک عاطفی را تایید کرده بود، اما نتایج مطالعات پیشین به اندازۀ مطالعات اخیر قطعی نبودند.

این مطالعه برای ارائه درک روشن‌تری از رابطۀ میان تجارب نامطلوب دوران کودکی و خشونت شریک عاطفی، یک فراتحلیل را آغاز کرد. در این فراتحلیل ۲۷ مطالعه با بیش از ۶۵,۰۰۰ شرکت کننده از کشورهای مختلف تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان می‌داد که میان تجارب نامطلوب دوران کودکی و خشونت شریک عاطفی (خواه مرتکب و خواه فربانی) همبستگی مثبت وجود دارد.

این مطالعه نشان داد که ارتباط بین تجارب نامطلوب دوران کودکی و تبدیل شدن به قربانی خشونت شریک عاطفی در میان شرکت‌کنندگان جوان‌تر این مطالعه قوی‌تر بوده است. با این همه، هیچ عامل کلیدی شناسایی نشد که بین تجارب نامطلوب دوران کودکی و ابراز خشونت علیه شریک عاطفی ارتباط برقرار کند.

در نتیجه، این مطالعه رابطه پیچیده بین تجربیات دوران کودکی و خشونت شریک عاطفی را روشن می‌کند و بر اهمیت درک این تجربیات هنگام مواجهه با مسئلۀ خشونت شریک عاطفی و و جلوگیری از آن تاکید می‌کند.

انتهای پیام
لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=29828
  • منبع : https://ana.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.